
EpilepsieNL gaat naamsbekendheid vergroten met C2B
In 2025 wil EpilepsieNL de naamsbekendheid vergroten. Dat doet de stichting met behulp van het Amsterdamse contentbureau C2B. Naast het boosten van de brand awareness wil EpilepsieNL ook de aandoening zelf in de spotlight zetten.
In Nederland raakt epilepsie de levens van maar liefst 200.000 mensen en ruim een miljoen betrokkenen. Toch is de bekendheid rondom de aandoening laag en weten velen niet wat EpilepsieNL precies is. Om meer kennis over en begrip voor de impact van epilepsie te creëren, is C2B aan de slag gegaan met een creatief concept voor een landelijke awareness-campagne.
Op plekken waar veel mensen samenkomen, wordt door middel van prikkelende teksten getoond hoe epilepsie het dagelijks leven van vele mensen beïnvloedt. De uitingen zijn ontworpen om de aandacht te trekken door ‘zorgelijke feiten’ te delen die zo relevant mogelijk zijn voor precies dat moment en die locatie. Er wordt geadverteerd op stations, in musea, langs tankstations en online.
Robert van Meer, Director bij C2B: 'Voor stichtingen is het vaak een uitdaging om hun boodschap breed onder de aandacht te brengen. Bekendheid is essentieel voor werving, maar tegelijkertijd moet zorgvuldig worden omgegaan met de beschikbare middelen, omdat deze rechtstreeks uit donaties komen.'
'Er komt voorzichtig een beweging op gang waarin mensen gaan vertellen dat ze epilepsie hebben', vertelt Caroline Adrichem, Marketing Communicatie Professional bij EpilepsieNL. 'Met meer bewustwording en zichtbaarheid willen we zorgen dat mensen met epilepsie zich meer gesteund en op hun gemak voelen in situaties die voor anderen heel vanzelfsprekend zijn. Zo creëren we een samenleving waarin epilepsie meer herkenning krijgt, mensen beter in staat support te geven als dat nodig is, en iedereen de ruimte krijgt om mee te doen.'