Euro RSCG achter Peugeot 107-campagne

09-07-2012 (08:22) - Campagnes

De komende weken kan het niemand in Nederland ontgaan dat Peugeot de vernieuwde 107 introduceert. Euro RSCG Amsterdam heeft een opvallende campagne gemaakt: ‘107 redenen om een Peugeot 107 te kopen’. De campagne vestigt records op meerdere fronten: 23 tv-commercials gedraaid in slechts twee dagen én een radiocommercial van maar liefst 240 seconden.
 
De Peugeot 107 campagne werd deze ochtend op ludieke wijze afgetrapt door Radio 538. Direct na  het 9 uur journaal werd een 240-seconden commercial uitgezonden waarin alle 107 redenen  opgenoemd werden. Banaf nu zijn ook de eerste tv-commercials te zien. De 21 verschillende  spotjes (15 en 20 seconden) belichten elk een reden om een Peugeot 107 te kopen. De eerste commercial circuleert op YouTube.
 
In totaal werden 23 commercials gedraaid in slechts 2 dagen.  Budi Gonzalez de Chaves, CSD Euro RSCG: ‘Zo’n serie commercials draaien in 2 dagen vraagt om een optimale voorbereiding. Alle moet kloppen, er is geen ruimte om te experimenteren. Er zijn uiteindelijk maar 2 TVC’s afgevallen. Volgens mij is niet eerder zo’n grote serie tv-commercials in zo’n korte tijd gedraaid, met een fantastisch resultaat. Daar zijn we erg trots op!’
 
Opdrachtgever: Peugeot Nederland
Bureau: Euro RSCG Amsterdam
Productiemaatschappij: First on Mars
Regie: Herman Poppelaars
Producer: Sophie Hendriks
Produktiemanager: Floor Schroeijers
D.O.P.: Anton Poppelaars
Editor: Jelmar Hoekstra
Postproductie/Grading: Joppo in de Grot
Geluid:  Studio de Keuken/Geert van Gaalen, Robin Schlosser
Verantwoordelijk bij klant: Gael Colin, Marcel Brouwer, Karin Sijbring

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.