Fairtrade brengt eerlijk en heerlijk bij elkaar met nieuwe campagne
Heel eerlijk. Echt lekker. Deze gedachte staat centraal in de nieuwe campagne van Fairtrade Original, waarmee het merk de merkbekendheid wil vergroten en een positie in het hoofd (en hart) van de doelgroep wil claimen. Gardeners is verantwoordelijk voor de aanscherping op de merkstrategie, en ontwikkelde daarbij ook een nieuwe tone-of-voice, boodschap en tagline.
Fairtrade Original is een voedselmerk dat zich richt op het creëren van een leefbaar inkomen voor boeren door eerlijke handelsketens te ontwikkelen. Met een assortiment van meer dan 70 producten in Nederlandse en Duitse supermarkten, wil het merk gelijkheid in de voedselindustrie door producten aan te bieden die zowel smaakvol als rechtvaardig zijn.
De 'Fun. Fusion. Fairtrade Original.' campagne moedigt consumenten aan om nieuwe gerechten te proberen zonder teveel inspanning. Aan de hand van een onderzoek naar populaire gerechten in Nederland, werkte Fairtrade Original samen met Scrambled om traditionele recepten op een nieuwe manier te bereiden, zoals een variant op curry met kip en een verrassende bietensalade met halloumi.
Felice Uiterwijk, Marketing Manager Fairtrade Original, kijkt positief terug op de samenwerking met Gardeners: “Het was hierin heel fijn om samen te werken met een partner die ons als foodmerk met een missie goed begrijpt en tegelijkertijd ook de doorvertaling kan maken naar een creatief concept. Het eindresultaat is kleurrijk, opvallend en verrassend waarmee we als duurzame speler in de wereldkeuken klaar zijn voor de toekomst!”