Familie Froger is het gezicht van nieuwe LU campagne
Op 15 mei, Internationale Familiedag, kondigt koekmerk LU een samenwerking met de familie Froger aan.
Samen met de vijftienkoppige Froger-familie wil LU het familiegevoel nastreven. Met voor ieder lid van de familie een eigen favoriet koekje.
LU heeft samen met Publicis Groupe Benelux een campagne ontwikkeld die herkenbare familiemomenten benadrukt. Iedereen heeft een eigen karakter en smaakvoorkeur, wat allemaal terug te vinden is in het assortiment van LU. Boomerang is verantwoordelijk voor productie van de assets.
FamiLU Froger
De familie Froger is niet zomaar het boegbeeld van de FamiLU campagne. “We zijn met veel, steeds meer zelfs, en hebben ook nog eens allemaal een sterk eigen karakter. Dat mag en kan, zolang we elkaar blijven respecteren, voor elkaar blijven zorgen en elkaar niet uit het oog verliezen. Deze samenwerking met LU is voor ons een logische match; de koekjes van LU eten wij al jaren en de diversiteit van het assortiment zien we terug in ons gezin”, aldus zanger René.
Rhandy Biemans, Marketing Lead LU Nederland: “In de FamiLU campagne focussen we ons op het bereiken van families, deze zijn altijd al een belangrijke doelgroep van het LU merk zijn geweest. LU staat al sinds 1846 voor authentiek gebakken koekjes en snacks... Met veel liefde en zorg brengen we al decennialang onze karakteristieke koekjes en snacks naar de Nederlandse consument. Door de samenwerking met de karaktervolle familie Froger geven we onze nationale campagne “Tijd voor famiLU” een extra boost én komt Nederland erachter welk karakter uit de familie welk karaktervol koekje van LU als favoriet heeft. Zo ontdekten we dat al voor de eerste gesprekken met de familie dat René Froger al jarenlang groot fan van LU Bastogne is en Nastasja op haar beurt regelmatig geniet van de LU Scholiertjes, wat deze campagne erg authentiek maakt!”
Werner van Reck, Creative Director Publicis Groupe Benelux: “Met deze campagne hebben we binnen Publicis Benelux een feilloze integratie van diverse disciplines laten zien. Vanuit een creatief concept uit de koker van Publicis België, heeft het Nederlandse PR & Influence team de samenwerking met De Frogers geïnitieerd en vormgegeven en is Boomerang als onderdeel van Publicis Groupe verantwoordelijk gesteld voor de productie van de assets."