Fanta pimpt blikjes met horrorfiguren van toen en nu

Fanta pimpt blikjes met horrorfiguren van toen en nu

04-09-2025 (14:55) - Campagnes

In het teken van Halloween pimpt Fanta in samenwerking met Universal Pictures dit jaar opnieuw zijn blikjes. Horrorfiguren van toen en nu prijken deze editie op de verpakkingen van verschillende smaken van het frisdrankmerk.

Chucky, Fazbear, The Grabber en M3gan staan respectievelijk op de smaken Fanta Orange (Zero Sugar), Lemon, Exotic en Cassis. Niet alleen zijn de horrorkarakters te zien op de verpakkingen, maar ook via retailmedia en OOH-kanalen.

"Fanta staat wereldwijd voor plezier en verfrissende smaken. Halloween is hét moment in het jaar waarop consumenten openstaan voor beleving en verrassing en daarom grijpen wij dit seizoen aan om onze boodschap op een speelse manier te versterken", zegt Fleur ten Klei, Brand Manager Fanta Nederland. 

De samenwerking tussen Fanta en Universal Pictures is ontwikkeld door WPP Open X, onder leiding van Ogilvy, met ondersteuning van Burson, EssenceMediacom, GOAT, Hogarth, Subvrsive en VML.

Na de release van M3GAN 2.0 deze zomer brengt Universal nog twee angstaanjagende nieuwe delen uit: Black Phone 2 (in de bioscoop vanaf 16 oktober) en Five Nights at Freddy’s 2 (in de bioscoop vanaf 4 december).