
Finally an Agency en Identity Games brengen gewaagde gamecampagne uit
Identity Games en Finally an Agency werken samen om een frisse draai aan spelmarketing te geven. Voor één van hun eerste gezamelijke projecten, het mysterie- en partyspel Hangover, bedachten ze een concept dat guerrilla-actie en performance marketing combineert.
Het draait allemaal om de verhaalpersonage Sam, die in het spel spoorloos is verdwenen. In de campagne drijft de ingehuurde student met een luchtbed in de Rotterdamse Westersingel terwijl de politie nieuwsgierig toekijkt. De stunt werd gefilmd en gedeeld op Dumpert, waar het zal al 15.000 views behaalde.
Daarnaast ontwikkelde Finally branded edits die worden ingezet op Instagram en tot zo ver een clickrate van 6% weet te behalen, dat is ongeveer drie keer hoger dan de Nederlandse benchmark voor social video-advertenties. "In een wereld vol prikkels willen we niet harder schreeuwen, maar slimmer spelen". "De campagne zit - net als het spel - vol chaos, verrassingen en humor met een randje. Deze energie wordt de basis voor alles wat we hierna gaan doen", zegt Isabella Vogelzang, Brand Manager bij Identity Games.
Durf lef te hebben
Identity Games, bekend van haar Escape Room-reeks, schreef dit jaar een pitch uit om de beleving van haar spellen sterker in de spotlights te zetten. Finally won deze door te richten op onconventionele concepten. "Met Finally hebben we een partner gevonden die serieuze strategie en opvallende humor moeiteloos combineert", aldus Isabella Vogelzang
"We geloven dat aandacht niet gekocht, maar verdiend wordt", vertelt Jim Abbring, Creative Lead bij Finally. Hij benadrukt dat ze spannende keuzes durven te maken omdat ze zich verplaatsen in de doelgroep. "Identity Games snapt dat lef een belangrijk marketinginstrument is", aldus Jim Abbring.