Foodora en GUT drukken stempel op gewoontes met nieuwe campagne

09-01-2024 (14:37) - Campagnes

"Er is iets heel speciaals aan hoe merken ons perspectief op het gewone kunnen veranderen", zegt Guillaume Roukhomovsky, creatief directeur bij GUT Amsterdam.

"Neem bijvoorbeeld dingen als ramen: ze werden strategische observatieposten voor iedereen om de komst van hun voedsellevering te volgen. Het leek ons grappig om te laten zien hoe foodora direct verantwoordelijk is voor dit grappige, nieuwe gedrag en een stempel drukt op de gewoonten van mensen (en hun ramen)."

Dat bekende moment

Onder de naam "It's Gonna Leave a Mark" viert de nieuwe campagne dat bekende moment vlak voordat het eten bij de klant aankomt, wanneer de klant vol verwachting zijn gezicht tegen het raam drukt, hongerig uitkijkt naar de komst van de bezorger - en daarbij waarschijnlijk een afdruk achterlaat op de ruit. Foodora's nieuwe PRO-abonnementsdienst, zal waarschijnlijk ook een stempel drukken op de bestelgewoonten van klanten, omdat het leden onbeperkt gratis eten bezorgt, zonder dat er een einde komt aan het aanbod. Dit betekent dat iedereen de vrijheid heeft om te bestellen wat hij wil, wanneer hij dat wil - gewoon omdat hij dat wil.

Samenwerking

Dit is de tweede samenwerking van GUT Amsterdam met foodora. De promotie is gefilmd in Bulgarije en ziet ook de charismatische Lola Paja terugkeren als het gezicht van foodora, die plezier en vertrouwdheid op het scherm van klanten brengt.

"In een verzadigde sector zetten we een nieuwe standaard door onze klanten uitgebreide waarde te bieden die verder gaat dan de verwachtingen," zegt Federico Vazquez, CMO van Delivery Hero Europe. "Door samen te werken met GUT Amsterdam maakt onze creatieve aanpak niet alleen een gedenkwaardige indruk in een zeer competitieve Europese markt, maar nodigt het ook iedereen uit om zich aan te sluiten bij foodora Pro. Het gaat niet alleen om het schrappen van bezorgkosten en het aanbieden van de meest geweldige deals, het gaat om het leveren van een meer betaalbare en verbeterde ervaring voor onze gebruikers."