For You Agency lanceert boomer-campagne

For You Agency lanceert boomer-campagne

13-09-2023 (07:00) - Campagnes

For You Agency – het jonge bureau dat het Nederlandse TikTok-landschap in Nederland en Gen-Z bereikt– heeft een campagne gelanceerd die zich richt op een geheel andere doelgroep: boomers.

In samenwerking met het eveneens jonge bedrijf Cut the Code is aansluitend een nieuwe ‘boomer-proof’ website geïntroduceerd, gezien For You Agency het voor de oudere generatie makkelijker wil maken om Gen-Z te bereiken.

Boomer-proof

Het idee voor het lanceren van een ‘boomer-proof’ website en -campagne ontstaat wanneer Messing en Scholten nog steeds e-mails ontvangen waarbij TikTok verkeerd omschreven wordt. Benamingen als ‘tiktik’, ‘tiktak’ en ‘toktok’ komen veelal voorbij. Reden genoeg om hun nieuwe website - in samenwerking met Cut the Code- middels een creatieve campagne te lanceren. Op de nieuwe website kunnen bezoekers een ‘boomer-quiz’ afvinken en nagaan of ze voldoen aan het stereotype boomer. ‘We zijn als bureau natuurlijk het meest gericht op Gen-Z’ers, maar de marketeers waardoor we benaderd worden is meestal een oudere doelgroep. 'Met deze campagne geven we een knipoog naar boomers dat onze website zelfs voor hen toegankelijk is', zegt Messing.

Tiktik, toktok en tiktak

Bij de nieuwe website lancering heeft For You Agency een campagne film gemaakt, waarbij het stereotype boomer ‘in het wild’ wordt uitvergroot. In de campagnefilm zien we Peter die tijdens een presentatie aanhaalt dat het bedrijf echt meer met ‘tik-tak’ moet gaan doen. Daarnaast grootouders en ouders die het woord TikTok meerdere keren verkeerd uitspreken. Het doel van de campagne is om een breder publiek aan te spreken. For You Agency gaat daarbij verschillende verschillende advertenties runnen met zoektermen als ‘tiktik’, ‘tiktak’ en ‘toktok’. ‘Doordat we de zoektermen van TikTok aanpassen zorgen we ervoor dat we zelfs vindbaar zijn voor elke 40-plusser die met ons wil samenwerken', zegt Britt

Drie jonge ondernemers

Scholten, Messing en Luijendijk – founder van Cut the Code en ook een jonge ondernemer- ontmoetten elkaar voor het eerst bij New Kids On The Block, waar beide bedrijven genomineerd waren. Cut the Code is uniek in zijn soort daar het bedrijf no-code tools combineert met digitaal ontwerp voor het bouwen van geavanceerde websites en webapplicaties. Bedrijven kunnen hierdoor sneller dan ooit nieuwe ideeën op de markt brengen en zelf opschalen zonder ontwikkelaars van buitenaf. De drie jonge ondernemers slaan de handen ineen wanneer Messing en Scholten een nieuwe website willen lanceren. Britt: ‘We proberen met For You Agency altijd net iets anders te doen en we willen daarom ook een website lanceren die anders is dan de rest. 'Cut the Code begreep onze briefing perfect en vertaalde deze in een super mooie website die Gen-Z aanspreekt én boomer-proof is', besluit ze.