FOUR nodigt vakgenoten uit voor een biertje

20-04-2023 (07:00) - Campagnes

Het Amsterdamse videobureau FOUR CREATING nodigt met een satirische commercial creatives, marketeers en ondernemers uit voor een frisse blik.

“Het online videovak is constant in beweging: van de opmars van TikTok en YouTube-shorts tot nieuwe streamingdiensten. Uit verschillende hoeken krijgen we te horen dat onze klanten soms door de bomen het bos niet meer zien”, stelt Sander Beekman, Head of Content bij FOUR CREATING.

Koppel productie aan concept

“Niet zo gek ook, met de verschillende platforms die tegelijk bediend moeten worden, met ieder hun eigen specificaties en voordelen. Veel goede ideeën zien daardoor helaas het daglicht niet, omdat marketeers, account managers en ondernemers bij voorbaat denken dat het produceren van succesvolle videocontent een te duur, groots of ingewikkeld traject is.” Om deze goede ideeën de plek te geven die ze verdienen, biedt FOUR CREATING twee productiestijlen aan: lean & mean en high-end. Zo kunnen bepaalde concepten echt beter met een twee man-crew worden gedraaid, dan met een voltallige filmcrew en andersom.

Frisse Blikken

“Of het nu gaat om een 15 seconden video voor TikTok of een 20 minuten documentaire voor op YouTube, elke doelgroep prikt door opgezette reclame. Om authenticiteit te waarborgen, is het belangrijk om het verhaal van je boodschap voorop te zetten en daar je executie op af te stemmen" zegt Beekman. De eerste, eigen commercial van FOUR begon als een spontaan idee, maar is uitgegroeid tot een uitnodiging voor vakgekken uit de creatieve industrie die een frisse blik kunnen waarderen. “Onze twee koelkasten zijn tot de nok gevuld met Frisse Blikken. Of het nu gaat om een brainstorm-, inspiratiesessie of potentiële samenwerking, het gaat erom dat we samen opvallend werk bedenken dat mensen weet te verrassen.”