FUJIFILM start landelijke campagne
Die droomreis naar Bali met de liefde van je leven of dat dagje op safari met opa en oma. 'Jij maakt de mooiste herinneringen, wij de mooiste boeken.' Met deze boodschap roept MyFUJIFILM iedereen op om de mooiste foto’s niet te laten wachten in de cloud of op je telefoon met 3500 andere foto’s. De mooiste momenten moet je niet alleen vastleggen, maar ook vasthouden.
Het concept komt van de hand van Wars, creatief bureau voor slimme ideeën. Hans van Mook: “FUJIFILM is natuurlijk een iconisch merk, dus we waren meteen enthousiast toen ze ons vroegen een campagne te ontwikkelen voor de fotoboeken van MyFUJIFILM. Boeken was ons uitgangspunt. En we boeken best veel om mooie momenten te hebben, maar vergeten vaak de herinneringen eraan tastbaar te maken. Vandaar de oproep om ook je mooiste foto’s te boeken.”
“Wars kwam met een concept dat opvalt en je aan het denken zet. In de campagne schuren we een beetje aan tegen alle reisaanbieders, die vanaf nu ook weer reclame gaan maken. Bij MyFUJIFILM boek je alleen niet die reis naar Bali, maar de herinneringen die je aan die reis hebt. En die gedachte, dat herinneringen tastbaar gemaakt worden, juichen we van harte toe”, aldus Bart van den Berg, Marketingmanager FUJIFILM.
De campagne start op 6 november op tv, op DPG media, alle social kanalen en vindt zelfs zijn weg naar een aantal vliegvelden. Animate The World tekende voor de productie van de campagne, Resident zorgde voor de juiste mediamix en Social first agency Monkeys & Bananas maakte de doorvertaling naar Instagram, Facebook en TikTok.
Credits
Klant: FUJIFILM
Verantwoordelijk bij klant: Bart van den Berg, Maite de Lorenzo
Creatie: Wars
Productie: Animate The World
Social agency: Monkeys & Bananas
Mediabureau: Resident
Boek jouw mooiste foto's op myfujifilm.nl from wars | creatief bureau on Vimeo.
MyFUJIFILM - 3 weken Bali from wars | creatief bureau on Vimeo.