FunX viert urban culture buiten de Randstad met nieuwe merkcampagne
Radiozender FunX lanceert een nieuwe merkcampagne die zich richt op steden buiten de Randstad: Almere, Arnhem, Eindhoven en Enschede. In elke video staat een local hero uit die stad centraal. De campagne viert muziek en urban culture, of dat nu op straat, online of in de studio plaatsvindt.
In de afgelopen jaren is FunX uitgegroeid tot een 360-graden jongerenmerk met een duidelijke focus op muziekgenres, lifestyle en maatschappelijke thema’s die stadsjongeren aanspreken. Dit succes heeft geleid tot een vernieuwde merkstrategie en de ambitie om te groeien in andere steden in Nederland. Zo wil FunX ook luisteraars buiten de Randstad bereiken met het kenmerkende geluid.
Met de nieuwe campagne brengt FunX de slogan ‘Your City, Your Sound’ tot leven. Het publiek ziet online alleen de versie die past bij hun eigen stad, met herkenbare beelden van bekende plekken en lokale helden die hen inspireren. Samen tonen zij de diversiteit en kracht van de FunX-community.
Nieuw jinglepakket
Als onderdeel van de nieuwe merkcampagne, krijgt ook het jinglepaket een update. Na een openbare aanbesteding blijft PURE Jingles de vaste partner van FunX met een vernieuwd pakket dat perfect aansluit bij de nieuwe slogan ‘Your City, Your Sound’.
De FunX-campagne is online te zien op social media, op de online kanalen van de publieke omroep en te horen op de radiokanalen van de publieke omroep.