Future Proof Shipping lanceert de campagne “Making an impact by making none”

24-05-2023 (10:33) - Campagnes

Future Proof Shipping lanceert het eerste groene waterstof aangedreven binnenvaartschip ter wereld. Een primeur: goederen van wereldhaven naar achterland, zonder uitstoot. Het enige wat het schip uitstoot is water. Wat een enorme impact op de gehele sector zonder gevolgen voor het milieu oplevert.

In de campagne, die werd ontwikkeld door creatief bureau NOSUCH, wordt dit verbeeld door gebruik van een spiegelend binnenvaartschip. Door de weerspiegeling op het water is het schip zichtbaar maar toch ook niet. Zo wordt de impact van ‘future proof’ transporteren benadrukt: “Make an impact by making none.”

Transitie naar emmisievrije transport

Future Proof Shipping wil de grote spelers in de value chain bereiken en hen helpen de transitie te maken naar emissievrij transport. Met de technologische ontwikkeling wil het bedrijf de markt opschudden. De campagne geeft hier op een opvallende en onderscheidende manier invulling aan.

Klant: Richard Klatten, Joanne Kelleher, Huib van de Grijspaarde
Bureau: NOSUCH
Productie: Kaaps Film
Geluid: KlevR Sounddesign