Gebiedsontwikkelaar AM lanceert samen met Natwerk nieuwe positionering

Gebiedsontwikkelaar AM lanceert samen met Natwerk nieuwe positionering

02-09-2025 (16:18) - Campagnes

Gebiedsontwikkelaar AM lanceert vandaag een nieuwe merkcampagne: ‘Zie het voor je’. De campagne in samenwerking met Natwerk positioneert AM als dé toonaangevende gebiedsontwikkelaar van Nederland die inspirerende leefomgevingen ontwikkelt met positieve, maatschappelijke impact.

Centraal in de campagne staat een 45 seconden durende manifestfilm, waarin de kijker wordt uitgenodigd door de ogen van AM te kijken. Waar anderen obstakels zien, ziet AM kansen. Een braakliggend terrein wordt in hun blik een toekomst vol leven. Een verouderde loods verandert in 15 karakteristieke loftwoningen. En een oude gevangenis? Die wordt bij AM een groene, bruisende en creatieve buurt die circulair ontwikkeld kan worden.

Kortom: als je dwars door barrières heen kijkt kan er veel meer met gebiedsontwikkeling dan je denkt. De film brengt die visie tot leven aan de hand van de drie impact thema's van AM: move to climate positivity, design for wellbeing en create social impact.

Tweejarig traject

"De afgelopen twee jaar hebben we stap voor stap en intensief gewerkt aan het bouwen van het AM-merk. Met deze campagne zetten we daarin nu een volgende stap. En ik ben er ontzettend trots op. Het onderstreept de optimistische en gedreven mentaliteit van AM én laat zien waar we als gebiedsontwikkelaar voor staan: met lef en creativiteit creëren we inspirerende en toekomstbestendige leefomgevingen", zegt Dennis Lith, manager merk & communicatie bij AM.

Hulp van Natwerk

De campagne is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met Natwerk. Het bureau heeft AM strategisch geholpen om de merkambitie en visie op gebiedsontwikkeling te vertalen naar een herkenbare en inspirerende campagneboodschap, die de doelgroep uitnodigt om letterlijk door de ogen van AM te kijken.

Plan van aanpak

De campagne bestaat uit een manifestfilm (OLV), een radiocampagne, 20 seconden spots, printuitingen en een doorlopende campagne op LinkedIn. De 20” spots worden in samenwerking met Ad Alliance uitgezet op diverse kanalen van DPG Media, waaronder AD.nl, NU.nl en RTL Nieuws. Met Zie het voor je daagt AM de doelgroep ambtenaren, woningcorporaties en beleggers uit om anders te kijken naar gebiedsontwikkeling.


Credits

Creatief concept: Natwerk
Regie: Tom Sibma
Productie: Since '88