GumGum's in-game-advertising campagne versterkt merkperceptie Samsung
GumGum maakt de resultaten bekend van een intrinsic-in-game reclamecampagne met Samsung Nederland. De resultaten van de campagne laten een verbetering zien in de merkbeleving en aankoopintentie.
Samsung wilde hun naamsbekendheid vergroten en merkperceptie positief beïnvloeden onder deze moeilijk bereikbare doelgroep. De campagneresultaten laten zien dat goed geintegreerde, in-game advertenties een positieve invloed hebben op de gamers, resulterend in een verhoogde aankoopintentie en verbeterde merkbeleving. Met in-game advertenties bereikte Samsung gamers op het moment dat hun concentratie het hoogst was en ze er het meest voor open stonden.
Doelgroep
Voor deze campagne koos GumGum ervoor de doelgroep te bereiken via diverse game categorieën, waaronder sport-, casual-, race- en simulatiegames, wat de juiste mix bleek te zijn voor optimale resultaten. Het merkbelevingsonderzoek, uitgevoerd door Happydemics, toont aan dat Samsung succes heeft geboekt in het bereiken van gamers door middel van in-game advertising.