'Hack the system' met de eerste campagne van Hegg
Nederlandse energiemaatschappij Hegg lanceert hun eerste campagne ooit met Closed on Monday: #Heggthesystem. Met de campagne, bestrijdt Hegg het overvolle stroomnet door mensen te helpen hun energie thuis te 'hacken'.
Het stroomnet is overvol door de groeiende vraag naar elektriciteit en een toenemend gebruik van duurzame energiebronnen. “Met de campagne “HEGG THE SYSTEM” willen we laten zien dat HEGG de controle teruggeeft aan gebruikers door hen actief deel te laten nemen aan het beheer van hun eigen energieverbruik”, zegt Wesley de Kruiijf, CEO van HEGG, “Door weer mee te gaan met de natuur, bespaar je niet alleen geld, maar kan je met je eigen thuisbatterij je zelfopgewekte stroom ook veel meer zelf gebruiken. Letterlijk power to the people dus”.
Anders kijken naar energie
De campagne is in samenwerking met Closed on Monday ontwikkeld. “#Heggthesystem laat de noodzaak zien die er is om anders naar ons stroomnet en energieverbruik te laten kijken. Vaste en variabele contracten helpen ons daar niet bij, dynamische contracten wel. We hebben geprobeerd dat op redelijk directe manier over te brengen” aldus Gookie Sassen, oprichter van Closed on Monday.