Happy Horizon Non-profit verzorgt ook dit jaar campagne VluchtelingenWerk

22-12-2023 (09:30) - Campagnes

Happy Horizon Non-profit lanceert een fondsenwervende campagne voor VluchtelingenWerk Nederland. De campagne onderstreept dat vluchten geen vrijwillige keuze is en dat vluchtelingen nooit in de steek gelaten mogen worden.

De crossmediale campagne, gericht op het vergroten van begrip voor vluchtelingen en het verhogen van het aantal donateurs, komt op een belangrijk moment. In het huidige gepolariseerde politieke klimaat is het essentieel om krachtig over te brengen dat mensen die naar Nederland vluchten, dit niet uit vrije wil doen.

VluchtelingenWerk werkt al ruim 20 jaar samen met Happy Horizon Non-profit (voorheen WWAV) en dat zorgt volgens Merlijn Stoffels, Teamleider Marketingcommunicatie bij VluchtelingenWerk, voor veel vertrouwen. “De campagnes van Happy Horizon zijn tegelijk impactvol en inhoudelijk sterk. Dankzij onze jarenlange samenwerking zijn ze goed ingevoerd in het onderwerp en weten zij altijd de juiste toon te vinden om onze doelgroep te raken.”

Art director Ankie van den Bogaert voelde zich nauw betrokken bij de doelstelling van de campagne: “Over vluchtelingen bestaan veel onwaarheden. Ze worden ten onrechte vaak als ‘gelukszoekers’ bestempeld, wat leidt tot afnemend begrip en steun in de samenleving. Deze campagne wil de harde realiteit benadrukken dat niemand voor zijn plezier vlucht. We zijn vereerd en trots dat we dit belangrijke verhaal naar voren kunnen brengen.”

Happy Horizon Non-profit tekent voor strategie, concept en uitvoering. Art direction, copywriting en uitwerking naar offline als online middelen, werden verzorgd door het team van Non-profit. Verder werd er nauw samengewerkt met Make Your Media, HOS Media/Bas Peters (video), Fine Tune Audio en Ruben Timman (fotografie).

De campagne is 12 december live gegaan en loopt tot en met week 1. De commercial is volgende week (in week 52) te zien op TV.