Hartstichting, KWF en Longfonds lanceren stoppen met roken-campagne

27-12-2023 (10:06) - Campagnes

Hartstichting, KWF en Longfonds lanceren vandaag een nieuwe stoppen met roken-campagne. Niet de roker, maar de niet-roker staat centraal in de nieuwe stoppen met roken-campagne, gemaakt door Boris Creative & Hammerfest.

De campagne wordt ondersteund met onderzoek naar de invloed van de omgeving op het stopproces. Hier kwamen veel interessante inzichten uit die werden gebruikt voor de doorontwikkeling van de content. De hero-film is een oproep vanuit rokers, aan alle niet-rokers met de vraag hen te steunen in hun stopproces. 

Perspectief

Aanvullend op de oproep is er content gemaakt die aan de hand van persoonlijke verhalen meer uitleg geeft vanuit het perspectief van de roker in het stopproces en de impact van de omgeving hierop. De campagne is te zien op social, bioscoop, digital out of home en te horen op radio.

Creative lead Boris Peters: “Ik ben blij dat we met het team een nieuw en verrassend perspectief hebben gevonden. In plaats van de roker te motiveren te stoppen, vragen we nu de hulp van de niet-roker begrip te tonen voor het moeilijke stopproces. Het resultaat is een kwetsbare campagne die verbindend werkt en laat zien dat de omgeving van essentieel belang is voor de slagingskans”.