Heineken start wereldwijde campagne gericht op gamers
Heineken en Le Pub Brazilië pakken het stereotype dat gamen een asociaal tijdverdrijf is, aan en lanceren "Not All Nights Out are Out", een wereldwijde campagne waarin de gamecultuur wordt gecombineerd met de sociale geest van het Heineken merk en waarin online entertainment wordt gevierd als een belangrijk socialisatiemoment.
De campagne zal bestaan uit een hoofdfilm, getiteld "Just Another Night Out", en een aantal assets, waaronder korte ''side stories'', in bar games en andere creatieve activaties.
De hoofdfilm "Just Another Night Out", geregisseerd door de bekroonde Franse regisseur Frederic Planchon, vertelt het verhaal van Alex en drie metgezellen. Met de stad São Paulo als decor wordt de hoofdpersoon geconfronteerd met verschillende onverwachte uitdagingen op weg naar een nacht vol plezier met vrienden; net niet eindigend in de verwachte klassieke barscène die geassocieerd wordt met sociale momenten.
"Toen Le Pub met het eerste idee kwam, vond ik het erg interessant om te zien hoe Heineken een nieuw publiek aanspreekt en omarmt. Het was geweldig om met Bruno Bertelli, Felipe Cury en het team samen te werken om het script te ontwikkelen en de juiste balans te vinden tussen humor en verhaal om ervoor te zorgen dat de twist aansloeg. We hadden het geluk een geweldige actrice te vinden die echt een genuanceerde prestatie neerzette en de juiste toon aansloeg". aldus filmregisseur Frederic Planchon.
credits
HEINEKEN
Sr. Director Global Heineken® Brand: Bram Westenbrink Heineken® Global Communication Director: Agnieszka Gorecki Heineken® Global Communication Manager: Guilherme Retz Heineken® Brand Global PR Lead: Jonathan O’Lone
Heineken® Global Head Digital Consumer Innovation: Natacha Volpini
Heineken® Brazil CMO: Nabil Nasser
Heineken® Brazil Brand Director : Eduardo Picarelli Heineken® Brazil Sr Brand Manager : Igor de Castro Heineken® Brazil Brand Manager: Marina Awada Heineken® Brazil Head of PR: Adriana Teixeira
PUBLICIS ITALY/LePub & LePub Brazil
Global CEO Le Pub, Global CCO Publicis Worldwide and CCO Publicis Groupe Italy: Bruno Bertelli
Global Chief Creative Officer: Cristiana Boccassini / Mihnea Gheorghiu
Chief Creative Officer Brazil: Felipe Cury
Global Executive Creative Director: Andrey Tyukavkin Creative Director Brazil: Greg Kickow / Alex Adati Associate Creative Director Italy: Stefano Zanoni Associate Creative Director Italy: Roberto Ardigò Copywriter Brazil: Andressa Cruz
Intern Art Director Italy: Thu Cao
Intern Copywriter Italy: Amilcar Silarsah Veerapen
Intern Copywriter Italy: Basak Özkeskin
Global Head of PR & Communication: Isabella Cecconi
General Manager Brazil: Ana Hernandes
Business Director Brazil: Jayme Neto
Group Account Director Italy: Ilaria Castiglioni
Global Account Director: Derek Muller
Global Data Strategist: Ilko Petkov
Global Strategy Director: Monica Radulescu / James Moore
Head of Strategy Brazil: Silvia Paes
Global Chief Production Officer: Francesca Zazzera Producer Post Production Brazil: Marcia Lacazze Producer Post production Italy: Sabrina Sanfratello
PRODUCTION
Production Company: Academy Films
Director: Frederic Planchon
DOP: Ruben Impens
Executive Producer: Simon Cooper
Producer: Dulcie Kellett
POST-PRODUCTION
Editor: Sam Rice-Edwards Game post production: MUVA Post production: Prodigious Italy Sound studio: DaHouse
Color: Jean Clement Soret - Company3