Heinz lanceert snackautomaat voor augurkhaters
Heinz heeft de 'Pickle Switch' gelanceerd in Rotterdam, waar mensen die geen fan zijn van augurken hun augurk van hun burger konden ruilen voor een gratis fles Heinz ketchup met augurksmaak.
Uit onderzoek in opdracht van Heinz blijkt dat 38% van de Nederlanders de augurk van hun hamburger verwijdert voordat ze hun eerste hap nemen. Van deze groep gaf 26% aan dat de textuur, en niet de smaak, de reden is voor het verwijderen van de augurk.
Om deze afkeer tegen augurken te verminderen, heeft Heinz een ketchup ontwikkeld met augurksmaak, maar zonder de textuur en kleur van de traditionele augurk.
De campagne werd ontwikkeld door reclamebureau Fitzroy. Mischa Schreuder, Creative Partner bij Fitzroy, vertelt: “Wij vinden het een waanzinnig inzicht dat zelfs zij die niet van augurk houden, toch kunnen genieten van de Heinz Tomato Ketchup Pickle smaak. Dat wilden we graag vieren, maar moesten die mensen eerst nog zien te vinden. En hoe onderscheid je de augurk liefhebbers van de anderen? Zij die er niet van houden, halen natuurlijk hun augurk meteen van de hamburger nog voor ze een hap nemen, en hebben dan direct een soort muntje in hun hand. Dit muntje, het plakje augurk dus, kan in de Pickle Switch worden geworpen als ruilmiddel voor een fles Heinz Tomato Ketchup Pickle smaak. De reacties op de activatie waren de reacties waar we op hadden gehoopt en meer zelfs. Dit is een mooie start die smaakt naar meer Heinz Pickle Switch momenten."