Herpositionering en campagne FinancialLease.nl van de hand van Higuita en Resoluut
Leasemaatschappij FinancialLease.nl is deze week de nieuwe merkcampagne ‘Aan de bak!’ gestart. De campagne is gemaakt door creatief bureau Higuita in samenwerking met ontwerpbureau Resoluut die de vernieuwde strategie en identiteit ontwikkelde. Met de lancering viert FinancialLease.nl ook het 12,5 jarig bestaan en de twee overnames die het dit en vorig jaar deed.
FinancialLease.nl is marktleider op het gebied van financial lease. Het bedrijf startte in 2011 met drie medewerkers in Nieuwegein en heeft de afgelopen twaalf jaar ruim 50.000 ondernemers aan een autofinanciering geholpen. Inmiddels werken op het hoofdkantoor in Maarssen 120 mensen.
Ondernemers aan de bak helpen
Marketing manager Kimberley van Everdingen: "Waar andere spelers zich vooral richten op praktische waarden als ‘zorgeloos lenen’, en ‘ondersteuning', leggen wij de focus juist op wat ons verbindt met de doelgroep. Want net als de ondernemer zelf, kijkt FinancialLease.nl altijd naar wat kan. En met diezelfde ondernemers-mindset maken wij het leasen van een auto simpel en supersnel. De boodschap is helder: ‘Maak het mogelijk’. Door groots te denken en hard te werken. Linksom of rechtsom.” De nieuwe campagne sluit aan bij die merkwaarden. Met in de hoofdrol de ondernemer - niet de auto.
De nieuwe standaard in de leasemarkt
FinancialLease.nl wil de vaak complexe en trage financieringsmarkt voor ondernemers in Nederland versimpelen. Met on-demand-leasen wil de online intermediair de nieuwe standaard in de financial leasemarkt zetten, zich onderscheiden van de concurrentie en ondernemers meer bewegingsvrijheid bieden. FinancialLease.nl beheert zelf geen wagenpark, maar regelt de autofinanciering voor ondernemers. Daarbij kijkt het bedrijf vooral naar wat wel kan en wordt alles snel geregeld, zodat de ondernemer zich op zijn bedrijf kan focussen. Door overnames van branchegenoten ROS Finance en BD Lease bouwde het zijn marktpositie als grootste van Nederland verder uit.
nieuwe merkidentiteit
Strategisch ontwerpbureau Resoluut ontwikkelde de nieuwe merkidentiteit met onder andere een nieuwe missie, visie, logo en brandvoice. De nieuwe identiteit is gebaseerd op het mechanisme van een versnellingsbak, als metafoor voor het schakelen van versnellingen bij het beheren van je eigen bedrijf. De merkcampagne van Higuita laat de energie van ondernemers zien en horen in online video’s, fotografie en met bijbehorende soundtrack. Aanmoedigende statements naast de snelweg en in specifieke out-of-home locaties inspireren andere ondernemers om ook ‘aan de bak’ te gaan.
Niek Eijsbouts, creatief directeur en medeoprichter Higuita: “Het resultaat van onze samenwerking met Resoluut en FinancialLease.nl is een energiek leasemerk dat moeilijk te negeren is. Met een positionering die iedereen vrolijk aanmoedigt. De vergaderingen eindigen nu al steevast met een luid en positief 'Aan de bak!'."
De mediastrategie werd ontwikkeld door Digital Heroes (onderdeel van Orange Valley). De campagne is terug te zien als online video campagne, in out-of-home uitingen, social media, online display ads en te horen via digitale en lineaire radiozenders.
Credits
Merkstrategie & identiteit:
Ontwerpbureau: Resoluut
Art director: Ashley Deckers
Merkstrateeg: Anna van den Bijgaart
Motion designer: Rogier Knoops
Visual designer: Ruben Staps, Anton Chertkov
Copywriter: Dave de Geus
Client partner: Rory de Graaf
Campagne:
Creatief bureau: Higuita
Creative director: Niek Eijsbouts
Art-director: Joost Leek
Copywriter: Jan-Wicher Emmens
Designer: Etienne Planeix
Motion designer: Lyzanne Jonker
Productie: Isabel Kemme, Mick Brand, Tom Hoogenboom
Regie en fotografie: Bill Tanaka
Editor: Gert-Willem Visser
Muziek & Sound design: Bram Kniest (PostOffice)
Mediabureau: Digital Heroes
Verantwoordelijk bij FinancialLease.nl: Jerlijn Kasmani, Kimberley van Everdingen, Amanda van de Plas, Roosmarie Kramer