Het warme thuiskomen van Unox in het nieuw
Het gevoel dat je krijgt bij de geur van je lievelingsgerecht of als je favoriete nummer plotseling op de radio wordt gedraaid. Unox start het nieuwe jaar met het gevoel van thuis en wil dat vertrouwde gevoel op een nieuwe manier laden.
Met de nieuwste campagne heeft het merk gekozen om met een echt verhaal te laten zien, dat het warme gevoel van thuis overal kan plaatsvinden. Bij hoofdrolspeler Easy May vindt dit gevoel plaats op haar ‘broertjesdag’, de dag waarop ze altijd met haar broertje tomatensoep eet. De campagne is bedacht en ontwikkeld door creatief bureau TBWA\NEBOKO en is vanaf vandaag live.
Unox in een nieuw jasje
Voor de nieuwe campagne is er consistent gebruikgemaakt van de al jaren bekende Unox brand assets, zoals de tune en het logo. Ook is er bewust gekozen voor het vertrouwde Unox thuisgevoel, maar dan wel met een echt verhaal dat niet fysiek thuis plaatsvindt. Unox heeft zichzelf hiermee uitgedaagd om de campagne meer anno 2024 te trekken, in een geheel nieuwe setting die meer bij deze tijd past.
“Met de campagne willen we laten zien waar Unox echt voor staat, en altijd heeft gestaan. Het gaat om het warme thuisgevoel. We zijn op zoek gegaan naar een echt verhaal om een breder beeld te tonen van wat dat gevoel inhoudt. Dit doen we door te laten zien dat het thuisgevoel in allerlei contexten en op allerlei plaatsen kan worden gecreëerd. Het gevoel van thuis laat zien dat die kleine, gewone momenten ertoe doen. Juist nu mensen behoefte hebben aan veiligheid, warmte en geborgenheid. Het terugvallen op gewoontes die goed en vertrouwd voelen dragen hieraan bij. Met deze campagne willen we laten zien dat dit geluk dichterbij ligt dan je denkt.”, aldus Liane Lens, Marketing Manager Unox.
Een echt verhaal tussen broer en zus
De campagne draait om het laten zien van de momenten die we bewust of onbewust beleven, en ons dat warme gevoel geven. In de campagne is te zien dat Easy May in haar drukke leven bewust tijd maakt voor juist die momentjes die haar weer even thuis laten voelen. Zo maakt Easy May op haar ‘broertjesdag’, een keer in de twee weken, soep klaar en brengt ze deze naar haar broer. Hij woont verder weg, in een gezinsvervangend tehuis. Aangekomen bij haar broer eten ze, zoals altijd, samen een kopje soep en zie je een gelukkige Easy May, die het gevoel van thuis uitstraalt.
Voor de film koos TBWA\NEBOKO voor de 27-jarige regisseur Emma Branderhorst. Ze maakt menselijke en universele films, veelal vanuit een vrouwelijk perspectief. “Bij het maken van de film heb ik de authenticiteit van Easy May en haar broer Dyce continu in gedachten gehouden. Ik heb mogen werken met een echt verhaal tussen broer en zus, dat is bijzonder. Voor mij is het allerbelangrijkste dat je de onvoorwaardelijke liefde tussen broer en zus voelt. Door gedurende het hele proces, in zowel de voorbereiding als tijdens de draaiperiode, zo dicht mogelijk bij Easy May haar verhaal te blijven en alles met haar te overleggen is het echt haar verhaal.”
Credits
Verantwoordelijk bij Unox: Esther van Spronsen, Liane Lens, Clara Kappen
Reclamebureau: TBWA\NEBOKO
Mediabureau: Mindshare.Greenhouse
PR bureau: HPB | Het PR Bureau
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Offline edit: MRTN
Sound design: Soundcircus
Muziek: MassiveMusic
Grading: Crabsalad
VFX & online: Crabsalad