Holland & Barrett lanceert missie voor beter brein en leefkwaliteit

Holland & Barrett lanceert missie voor beter brein en leefkwaliteit

13-01-2025 (11:48) - Campagnes

Hoewel de levensverwachting al jaren stijgt, neemt het aantal gezonde levensjaren zonder chronische aandoeningen af. Vanuit dit inzicht lanceert Holland & Barrett in 2025 een nieuwe missie: 'Je nieuwe leeftijd'. Deze missie richt zich op meer leefkwaliteit in plaats van het aantal jaren, met de kracht van de natuur als basis.

De specialist in natuurlijke gezondheid en verzorging introduceert daarom aankomend jaar diverse initiatieven die langer gezond leven voor iedereen mogelijk maken. Christa de Wal, Head of Marketing bij Holland & Barrett, legt uit: "Jarenlang was het doel om zo lang mogelijk te leven. Maar nu de eerste mens die 150 jaar oud zal worden al geboren is, ontdekken we dat meer jaren niet altijd het hoogst haalbare is. Wij willen mensen uitdagen om hun leefkwaliteit te verhogen. Vanuit de bewezen lessen van de natuur helpen we je inzicht te krijgen in die Nieuwe Leeftijd en hoe je deze kunt verlagen."

Breintuin

In aanloop naar Blue Monday wil Holland & Barrett met de Breintuin, een interactieve pop-up, heel Nederland inspireren om stappen te zetten voor een vitaler brein en een gezondere toekomst. Om het bewustzijn voor het belang van breingezondheid te vergroten, bundelt Holland & Barrett de krachten met gerenommeerde breinexperts prof.dr. Margriet Sitskoorn en dr. Marcia Goddard.

De samenwerking is gebaseerd op een gedeelde missie: mensen bewust maken van het belang van een gezond brein en hen voorzien van de tools om hier actief aan te werken. De pop-up is geopend van 16 tot en met 20 januari 2025 op de Prinsengracht 276 te Amsterdam. Op Green Monday ligt er voor de eerste 40 bezoekers een cadeau klaar die de breingezondheid bevordert.

Het Breintuin initiatief is onderdeel van een campagne die de nieuwe missie van Holland & Barrett ‘Je Nieuwe Leeftijd’ onder de aandacht brengt. De campagne zal vanaf 20 januari 2025 te zien zijn op televisie en online video advertenties, en bestaat o.a. uit samenwerkingen met ambassadeurs, een social media campagne en podcast branded content. Daarnaast start er een YouTube serie met een neurowetenschapper en een samenwerking met de KNSB, dat bestaat uit sponsoring van schaatsers door middel van supplementen en sampling in Thialf tijdens de wedstrijden.

Preventieve gezondheid meer toegankelijk

Naast de Breintuin en andere initiatieven in 2025, biedt Holland & Barrett een assortiment supplementen, mineralen, vitamines, (sport)voeding en verzorging en afnamekits om inzicht te geven in gezondheidsaspecten van het lichaam. Daarnaast biedt Holland & Barrett persoonlijk advies aan via (online) gezondheidstools- en calculators en consults, zoals de lichaamsanalyse. Deze analyse meet de metabolische leeftijd: de ‘echte’ in plaats van de biologische leeftijd van het lichaam.

De Wal over de lichaamsanalyse: "Mensen willen graag inzicht in hun gezondheid en op deze laagdrempelige manier is dat ook toegankelijk. Dat is voor ons een goed voorbeeld van iets wat wij kunnen doen om Nederlanders meer autonomie te bieden en op een laagdrempelige manier te leren én te handelen naar preventieve gezondheid."

Credits

Verantwoordelijk bij Holland & Barrett: Christa de Wal, Simone Vis en Lorraine Boonen-Vaes
Reclamebureau: N=5
Media: MMB, Tom Baas en Marianne van Soomeren
PR bureau: HPB | Het PR Bureau