Hornbach-campagne werkt op geluksgevoel

14-03-2012 (08:33) - Campagnes

Bekend met het gevoel van de perfecte hamerslag? Onder het motto ‘Niemand voelt het zoals jij’ is Hornbach van start gegaan met haar nieuwe voorjaarscampagne, met als blikvangers twee tv-spots die inspelen op het euforische gevoel van zelf je project aanpakken. De eerste tv-spot, ‘De perfecte hamerslag’, wordt tot half april uitgezonden. Van eind april tot eind mei is ‘Het geluid van een nieuw project’ op alle grote tv-zenders te zien.
 
In de eerste commercial, getiteld ‘De perfecte hamerslag’, is het decor een tuin, waarin een houten constructie staat. Er zit een man op zijn knieën, op een houten ondergrond. Na een paar misslagen en een moment van bezinning brengt hij zijn arm omhoog voor een klap die uiteindelijk door duizenden mensen zal worden toegejuicht. 
 
‘We willen het gevoel overbrengen van wanneer je erin slaagt om met eigen handen je project voor elkaar te krijgen, en daarmee de kijker stimuleren ook dat gevoel te creëren; door aan de slag te gaan!’, verklaart Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, het uitgangspunt van de voorjaarscampagne. ‘Dat lekkere gevoel wanneer je de spijker in één keer in het hout slaat. De trots als je van jouw project een succes maakt. Dat geluksgevoel!’