Hospitality sector lanceert Hospitality Pact en start campagne

03-07-2023 (11:33) - Campagnes

Organisaties uit de gastvrijheid- en vrijetijdssector slaan de handen ineen en starten het Hospitality Pact. Met als doel om duurzame oplossingen te ontwikkelen voor de arbeidsmarkt.

Het Hospitality Pact lanceert vandaag haar eerste campagne: Be My Guest. Voor de campagne ontwikkelde ACE agency Born05 een digitaal platform dat opleidingen en vacatures onder één dak verzamelt, gericht op een jonge werkzoekende doelgroep.

Be My Guest draait om de essentie van hospitality; gastvrijheid. Het nodigt jongeren uit om de uitdagingen en kansen binnen de hospitality sector te ontdekken en om daar onderdeel van uit te maken. Om de diversiteit van die sector eer aan te doen is het campagneplatform doorspekt met inspirerende verhalen en motiverende, interactieve video's die inspelen op de kwaliteiten die je ontwikkelt als werknemer in hospitality.

Teun Verheij, opdrachtgever namens initiatiefnemers Be My Guest: “Born05 liet direct zien dat ze het gevoel van de hospitality sector spot-on konden verwoorden en visualiseren. De uitdaging zat hem met name in de ontwikkeling van een concept wat breed gedragen kan worden, zowel door een diversiteit aan stakeholders als een brede, kieskeurige doelgroep. Ze hebben met de inspirerende host James een extra laag aan de campagne toegevoegd. Dit is ook wat werken met Born05 prettig maakt, ze weten altijd te verrassen en leveren hoge kwaliteit.”

De landelijke campagne wprdt de komende tijd breed uitgerold via social media, vakmedia en kanalen van betrokken organisaties.

Over het hospitality pact

Het Hospitality Pact is opgesteld onder regie van de Taskforce Samenwerking Gastvrijheidseconomie en wordt gedragen door de werkgeversorganisaties Koninklijk Horeca Nederland, ANVR, HISWA-RECRON, CLC-VECTA, Veneca, de MBO Raad en het HBO, werknemersorganisatie FNV Horecabond, een collectief van landelijk opererende bedrijven en ondersteund door de ministeries van Economische Zaken.

Het doel van dit pact is om met elkaar te werken aan duurzame oplossingen voor de arbeidsmarkt-uitdagingen van vandaag en morgen. Het pact biedt betrokkenen een kompas om actief te werken aan onderzoek, sociaal beleid gericht op goed werkgeverschap, sterk beroepsonderwijs voor de gehele beroepskolom (VMBO, MBO, HBO en WO), een infrastructuur voor Leven Lang Leren en arbeidsmarkt promotie.

De initiatiefnemers van de campagne zijn: HMSHost, Heineken, Bidfood, Sligro, Restaurant Company Europe, KHN, Bram Ladage, Postillion Hotels, Febo, ISS, Stayokay, Albron, Stichting House of Hospitality, NH Hotels, Hutten Catering, Vitam Catering, Temper, Hilton Hotels, McDonald’s, De Beren en Coca-Cola.

Credits

Klant: Hospitality Pact
Concept, Design en development: Born05, ACE
Video productie: Bruut Amsterdam en Planet X