HUB Footwear steunt pride met "My HUB, My PRIDE" campagne
Een hub is een plek waar mensen samenkomen, creëren en inspireren. Een inclusieve vriendengroep waarbij iedereen zich op hun gemak, geaccepteerd en geliefd voelt. HUB’s merknaam weerspiegelt de toewijding om verschillende levensstijlen en culturen te verbinden, waarbij vriendschap en respect belangrijk zijn.
Sneakermerk HUB Footwear zet zich in voor de LHBTI+ community in Nederland en Duitsland door middel van hun laatste campagne, die volledig gefocust is op Pride. Onder de slogan “My HUB, My PRIDE” zet HUB hun platform in om de zichtbaarheid van Pride te vergroten en een inclusieve gemeenschap te vormen. HUB is namelijk geen persoon. Geen man of vrouw. HUB is een vriendengroep, en vrienden vieren elkaars gelijkenissen enn elkaars verschillen.
My HUB, My PRIDE
De “My HUB, My PRIDE” campagne is in samenwerking met &.agency tot stand gekomen om door middel van storytelling de boodschap van Pride 2023, #YouAreIncluded, breed te verspreiden. Met drie Nederlandse en één Duitse influencer is een branded content shoot opgezet, waarbij hun vriendengroepen centraal staan - hun eigen ‘hubs’. Deze branded content wordt ingezet op hun social kanalen, maar wordt voornamelijk wijd verspreid door middel van een wildplak campagne door Amsterdam en Hamburg. Want niet alleen Amsterdam Pride vindt plaats van 1 tot 6 augustus, ook Hamburg Pride valt gelijktijdig! In Amsterdam zijn de vriendengroepen van Bete van Meeuwen, Julia Tan en Melle Schram te vinden, en in Hamburg wordt de vriendengroep van Annika Zion door de stad vertoond.
HUB Heritage Club Journal
Naast de branded content, wildplak en een social media campagne, vindt er op 3 augustus ook de HUB Pride Party plaats. Deze avond staat volledig in het teken van de HUB vriendengroep, en daar hoort iedereen bij. Last but not least, is de nieuwste editie van de HUB Heritage Club Journal niet voor niets de Pride Edition. Het krantje bevat persoonlijke verhalen van diegenen die aan deze campagne mee hebben gewerkt, zowel als de geschiedenis van de lhbti+ rechten in Nederland en de visie van HUB hierin. De Hub Heritage Club Journal wordt vanaf 1 augustus wijd verspreid onder alle HUB consumenten die sneakers op hubfootwear.com kopen en via retailers in Nederland en Duitsland.
Fundraiser voor LHBTI+ belangenbehartiging
Om ervoor te zorgen dat de belangen van de LHBTI+ community in Nederland het hele jaar door behartigd zullen worden, heeft HUB een fundraiser opgezet waarvan alle opbrengsten naar COC Nederland zullen gaan. &.agency draagt bij middels een start-up donatie van € 1000. Ook HUB start met een basisdonatie van € 1000, maar draagt daarnaast ook gedurende de campagne voor elk verkocht paar Grid sneakers € 30 euro bij.