Huidproblemen te lijf via social media

03-04-2012 (08:34) - Campagnes

Om de positionering van Dermalex verder uit te bouwen gaan het Amsterdamse social media bureau Fortress Social Branding en Omega Pharma per direct een lange termijn samenwerking met elkaar aan. Om Dermalex te profileren als de effectieve zerfzorgbehandeling die langdurig gebruikt mag worden, wordt een Word of Mouth strategie ontwikkeld die het uitwisselen van kennis en ervaring tussen mensen met huidaandoeningen gaat faciliteren.
 
Nederland kent twee miljoen mensen met huidproblemen zoals eczeem, psoriasis en huidirritatie. Jolinda van der Heide, brand manager bij Omega Pharma Nederland: ‘Huidproblemen nemen een prominente plek in binnen het dagelijks leven van veel Nederlanders. Veel mensen hebben behoefte aan onderlinge steun en advies in hun (anders) slepende zoektocht. Door middel van een Word of Mouth strategie willen wij heldere tips en adviezen, ook buiten ons eigen productassortiment, samenbrengen. Dit past helemaal bij onze nieuwe pay-off: Dermalex deelt de zorg voor je huid.’
 

Fortress Social Branding is verantwoordelijk voor de creatieve en technische uitwerking van de strategie en gaat haar expertise op het gebied van webcare, community management en influencer marketing inzetten om de doelgroep te binden en activeren. Yigal Roos, Commercial Director bij Fortress: ‘Door middel van de Word of Mouth strategie gaan we niet alleen zorgen dat zoveel mogelijk mensen in aanraking komen met Dermalex maar ook vooral faciliteren dat men zelf gemakkelijk een passende oplossing kan vinden voor huidproblematiek.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.