Humanistisch Verbond en Natwerk geven reminders na de Pride

07-08-2023 (07:00) - Campagnes

Met de campagne '365 reminders om jezelf te mogen zijn’ wil het Humanistisch Verbond aandacht vragen voor het belang van de vrijheid om jezelf te mogen zijn, niet alleen tijdens Pride.

De campagne is ontwikkeld door Natwerk en dient als een geheugensteuntje op social media met persoonlijke foto's en quotes.

Reminders na Pride

Tijdens Pride events door heel Nederland worden mensen door het Humanistisch Verbond geportretteerd: van feestvierders, dagjesmensen, hulpverleners tot voorbijgangers. Welke boodschap willen zij Nederland meegeven: wat mogen we na de Pride niet vergeten? Een antwoord op die vraag verschijnt elke dag online in de vorm van een portret op de instagrampagina @365dagenreminders.

“We willen dat er blijvend aandacht is voor het feit dat mensen zichzelf mogen zijn en we de ander die vrijheid moeten gunnen", aldus Robbert Bodegraven, directeur van het Humanistisch Verbond. "Na Pride verdwijnt die aandacht al snel weer naar de achtergrond."

Aftrap

De campagne trapt af met een paginagrote advertentie in het Parool waarin Robbert Bodegraven de eerste reminder onder de aandacht brengt. Gevolgd door een landelijke out of home campagne met de opvolgende reminders, waarvoor blowUP media ruimte beschikbaar stelde. Unlike verzorgde de animaties.

Afgelopen maart kwam Natwerk na een pitch als nieuw bureau voor het Humanistisch Verbond uit de bus. De twee werkten al langere tijd samen op projectbasis.