Hyundai scoort met influencerscampagne voor IONIQ 5

02-04-2024 (10:35) - Campagnes

Hyundai is er met de nieuwe IONIQ 5 N in geslaagd om vier invloedrijke petrolheads te overtuigen van de kracht en sportiviteit van deze next-gen elektrische auto. Wouter Karssen van Autoblog.nl heeft met petrolheads Royalistiq, Boaz en Lies Zhara de IONIQ 5 N getest in een drietal performance challenges op circuit Meppen in Duitsland. De campagne draait om de authentieke reacties die nu mediabreed worden gedeeld.

Jelle Holdinga, Manager Marketing en Communicatie Hyundai: “Met de IONIQ 5 N hebben we de krachtigste Hyundai ooit gebouwd met al deze elementen van een performance car. De campagne laat met de challenges zien hoe de laatste twijfels van echte petrolheads verdwijnen en het rijden in de IONIQ 5 N een brede glimlach op hun gezicht tovert. Middels onze campagne zoeken we die confrontatie dus bewust op, omdat we weten met de IONIQ 5 N iets bijzonders in handen hebben’.”

Campagne Havas Play

De campagne is naar een concept van Havas Play met als doel op een opvallende wijze aandacht te krijgen bij jongere doelgroepen om daarmee de daadwerkelijke [kopers]doelgroep te bereiken. De campagne vindt plaats op alle socials van de deelnemers, de kanalen van Autoblog (YouTube, TikTok, Instagram) en diverse andere media waaronder in Formule 1 fan netwerken en kanalen. Ze ging van start met een oproep van Wouter Karssen op zijn eigen socials, die de influencers op hun kanalen beantwoordden.

Elias Reinheimer, Chief Creative van Havas Media / Play: “Onze petrolheads hebben de meest exotische benzineauto’s. De nieuwe Hyundai IONIQ 5 N heeft dezelfde specs, maar dan elektrisch, en is dus waanzinnig krachtig en sportief. En deze influencers hebben een belangrijke stem richting kids, die op hun beurt weer een flinke stem hebben in de auto’s van hun ouders.”