
IFFR en 75B zetten tijger in het midden van campagne 55e editie
International Film Festival Rotterdam (IFFR) en Rotterdams ontwerpbureau 75B lanceren een nieuwe campagne in aanloop naar de 55e editie van het festival. De tijger, onlosmakelijk verbonden met de thuisstad, heeft een centrale gekregen in de artistieke uitingen.
Voor de nieuwe campagne zijn typisch Rotterdamse beelden gecombineerd met tijgers die geborduurd zijn met een levendige mix van draden, materialen en patronen. "De energie en aanwezigheid van de tijger is afkomstig van onze filmmakers, ons publiek, ons team – waaronder de vele vrijwilligers – en iedereen die IFFR een warm hart toedraagt. Door de hele stad voel je de tijger tot leven komen – uitdagend, verrassend en vol karakter", aldus festivaldirecteur Vanja Kaludjercic.
"We hebben verschillende locaties verspreid door de stad gefotografeerd", zegt Rens Muis van 75B. "Om ze vervolgens te vullen met een kleurrijk vertoon van diversiteit en pluriformiteit. We wilden het contrast tussen de verschillende materialen weergeven, waar bekende plekken in de stad – het Centraal Station, de Hef, de Maastunnel, Katendrecht, Cinerama – gecombineerd worden met een warme, tastbare creativiteit."
De 55e editie van IFFR vindt plaats van 29 januari t/m 8 februari 2026.
Bekijk hieronder twee van de uitingen:


