IMC lanceert campagne ‘Prosperity’ voor aantrekken nieuw trading talent

14-03-2023 (12:25) - Campagnes

Digital brand & experience bureau code d’azur heeft voor IMC, het toonaangevend wereldwijde beurshandelshuis, de unieke employer branding trading challenge ‘Prosperity’ ontwikkeld. Dit is een one of a kind 10-daagse virtuele trading competitie, die officieel vanaf 20 maart wereldwijd van start gaat.

Het doel van Prosperity is om top in class trading talent ter wereld aan te trekken, evenals de positie van IMC als employer of choice in de categorie fintech te verstevigen. code d’azur is verantwoordelijk voor de strategie, design en ontwikkeling van het interactieve platform, en ook de bijbehorende global campagne; bestaande uit een teaser film, social assets en PR.

10-daagse trading competitie

IMC's 'Prosperity' is een online trading marktsimulatie, die de slimste studenten wereldwijd uitdaagt om hun data, statistiek en strategische skills op de proef te stellen. Dit kan op eigen titel of met een team van maximaal vijf personen. De 10-daagse trading competitie daagt deelnemers uit om Python coding-vaardigheden, strategisch inzicht en analytisch denkvermogen te combineren om de concurrentie te verslaan op een virtuele markt en hun eigen eiland tot bloei brengen. De persoon of het team dat na tien dagen het grootste eiland bij elkaar heeft weten te traden, is IMC Global Trading Talent of the Year en ontvangt een tropische vakantie ter waarde van $ 25.000. Daarbovenop doneert IMC hetzelfde bedrag uit naam van de winnaar aan The Ocean Cleanup.

Steven Biester, Global Marketing Manager bij IMC. “In samenwerking met code d’azur is het ons gelukt om een van de meest innovatieve trading competities ter wereld te ontwikkelen.”

Charlotte Lilly, Business Director bij code d’azur: “code d’azur is al enkele jaren verantwoordelijk voor de global IMC employer branding strategie en campagnes. Vanuit de vraag om toptalent van over de hele wereld te recruiten ontstond de opdracht aan code d’azur om een trading challenge te ontwikkelen, die zowel qua vorm als ervaring boven de concurrentie uitstijgt. Het digitale platform Prosperity is ontwikkeld door een team van ervaren traders vanuit IMC, in samenwerking met verschillende disciplines vanuit code d’azur."

Credits

Klant: IMC
Verantwoordelijk bij klant: Timothy Hall, Steven Biester, Matthew Rose
Creative Director: Dani Polak, Jeroen Thissen
Business Director: Charlotte Lilly, Floris van de Weg
Strategy Director: Michael van den Brande
Project Director: Arvid van Kasteel
Technical Director: Erik Rave
Digital Producers: Brendan Spijkerman, Renate Ebbenhorst
Creative: Oscar Polak
Experience Director: David Vogel
Design: Pim van Daelen, Massimo Meijer, Julius Simon, Joshua Noon, Oygar Erdal, Gijs van den Ende, Antonella Pitti
Development: Jose Peña, Tim Goosens, Simeon Borisov, Thijs Daniels
Sound: Marcus Gehring
Quality Assurance: Jamaal Todd