ING bestrijdt helpdeskfraude met nieuwe campagnereeks

ING bestrijdt helpdeskfraude met nieuwe campagnereeks

03-03-2025 (14:43) - Campagnes

ING lanceert een nieuwe campagnereeks waarin de bank laat zien hoe klanten zijn services kunnen gebruiken. En vooral: hoe goed dat voelt voor de klant. De eerste campagne draait om de in-app oplossing Check het gesprek, een tool die direct laat zien of ING jou echt belt.

Bankhelpdeskfraude, waarbij criminelen zich voordoen als bankmedewerkers, blijft een groot probleem. ING pakt dit aan met Check het gesprek. In de tv-commercial en online video’s zien we hoe een vrouw dankzij deze tool ontdekt dat ze een oplichter aan de lijn heeft. Hier rekent zij op geheel eigen wijze mee af. 

Sinds de introductie van Check het gesprek in 2024 is het aantal bankhelpdeskfraudes onder ING-klanten met 43% gedaald. Daarnaast geeft 78% van de ING-klanten aan zich dankzij de functie beter te kunnen wapenen tegen fraudeurs.

Recht voor z'n raap

De slimme oplossingen van ING geven hun klanten meer financieel zelfvertrouwen. Vanuit herkenbare, alledaagse behoeften en drijfveren rondom geld laat de campagne op een invoelbare manier concreet zien wat ING hen te bieden heeft en hoe goed het voelt om meer mogelijkheden te hebben. Geen grootse beloften of emotioneel drama, maar pragmatische oplossingen voor je financiën en de voordelen die dat oplevert. 

De campagne komt tot leven via een 360-aanpak, van televisiereclame en online video, tot social media en eigen middelen.