ING steunt vrouwelijke 'goalgetters' binnen en buiten het veld

ING steunt vrouwelijke 'goalgetters' binnen en buiten het veld

10-06-2025 (16:11) - Campagnes

In aanloop naar het EK Vrouwenvoetbal 2025 lanceert ING de campagne 'Van dromen naar doelen'. De campagne is een eerbetoon aan meiden en vrouwen die hun dromen najagen, zowel op het voetbalveld als daarbuiten. 

In de tv-commercial zien we een jong meisje dat, geïnspireerd door Oranje Leeuwinnen Esmee Brugts en Veerle Buurman, haar droom omzet in een doel. De boodschap: met de juiste support en inspiratie is alles mogelijk.

"Wij geloven in de kracht van vrouwen én in de kracht van sport. Vrouwenvoetbal verdient dezelfde aandacht, waardering en support als mannenvoetbal. Daarom staan wij als trotse ING achter het Nederlands vrouwenelftal – en achter alle meiden en vrouwen die hun dromen najagen. Met deze campagne willen we laten zien dat elke droom een doel kan worden, als je de juiste support krijgt," vertelt Feyza Tamer, Directeur Brand, Marketing en Communicatie bij ING Nederland.

Female empowerment

De campagne draait om het aanmoedigen van vrouwen om in zichzelf te geloven, hun ambities serieus te nemen en hun dromen om te zetten in concrete doelen. ING wil meiden en vrouwen inspireren en activeren, met rolmodellen, verhalen en praktische tools.

Financiële gezondheid als steun in de rug

Als onderdeel van de campagne deed ING onderzoek naar de financiële positie van vrouwen in Nederland. Daaruit blijkt dat 77% van de vrouwen geld belangrijk vindt om hun doelen te bereiken, terwijl 1 op de 4 vrouwen een gebrek aan financiële middelen als belemmering ervaart. Ruim twee derde van de vrouwen denkt regelmatig na over hun financiële toekomst.

ING biedt daarom onder andere gratis inzichtgesprekken aan met financieel coaches. Zo’n gesprek biedt vrouwen en mannen de kans om helderheid te krijgen over je financiële positie en te ontdekken welke stappen nodig zijn om persoonlijke dromen om te zetten in haalbare doelen.

De campagne is vanaf 10 juni zichtbaar via tv, social media, outdoor en de eigen kanalen van ING en KNVB.