Internationale campagne UNLIKE voor Yamaha laat emotionele achtbaan zien
Social media agency UNLIKE lanceert een nieuwe internationale campagne voor Yamaha Music Europe.
De campagne ‘Start Small, Dream Big', neemt je mee in de reis van het leren bespelen van een nieuw instrument. Van de opwinding bij het uitpakken, tot de uitdagingen en kleine persoonlijke successen tijdens het leren spelen.
Plezier in muziek maken
De campagne werpt licht op de verschillende fasen van het leren bespelen van een instrument en het plezier in het delen van je prestaties met anderen. Of het nu gaat om een optreden in een band of het spelen van een liedje op een verjaardagsfeest. Voor de campagne zijn vijf individuele video’s en één hero video uitgebouwd naar een social campagne met vijftig social assets.
Eerder dit jaar heeft creatief bureau UNLIKE een portretserie gemaakt in samenwerking met de Yamaha Music School. Hierin hebben ze verschillende muzikanten uit verschillende Europese landen gevolgd in hun muzikale reis en selectie voor het Yamaha Music School concert in Milaan.
Enrico Bonfante, Head of Content Strategy Yamaha Europe: “From the very beginning, Unlike demonstrated a deep understanding of our objectives. They took the time to listen to our ideas and vision, and then transformed them into captivating and engaging videos that perfectly conveyed our message. Their team was highly professional, responsive, accommodating and friendly. They met all our deadlines and communicated effectively throughout the project, which made the entire process stress-free.”
“We zijn heel trots op de samenwerking met Yamaha Europe en het resultaat van de Start Small, Dream Big-campagne”, aldus Thomas Elias, Managing Director van UNLIKE. “Door onze social first mindset denken we in de 1e plaats altijd vanuit de eindgebruiker en het platform. Om een echte verbinding te maken met de doelgroep, hebben we een zo realistisch mogelijk beeld geschetst van het leerproces. Dit heeft er voor gezorgd dat de campagne nog impactvoller is geworden”.