Iris WorldWide achter STIVORO-campagne

18-12-2012 (00:00) - Campagnes

Afgelopen zaterdag toonden Amsterdamse winkels de kosten van hun producten, niet in euro’s, maar in sigaretten. De campagne, die is gecreëerd door iris Worldwide (Amsterdam), richt zich op winkelend publiek, op het moment dat de kerstinkopen gedaan worden en de goede voornemens voor 2013 worden gemaakt. 
 
Iedereen is bekend met de gezondheidsissues rondom roken, maar STIVORO wil gebruikers herinneren aan de financiële impact van hun gewoonte. Luxe producten die voorheen buiten het bereik leken te liggen, blijken nu opeens wel bereikbaar.
 
Als extra tool voor de shoppers heeft Spacebabies in samenwerking met iris een omreken App ontwikkeld, die de prijs van een product omrekent in het aantal sigaretten. Vul de prijs van het gewilde product in euro’s in in deze SmokeSpend App en ontdek hoeveel pakjes sigaretten het product zou kosten.

Client – STIVORO
Communicatie en PR – Rob Broekstra
Agency – iris Worldwide (Amsterdam office)
Creative Director – Tom Ormes
Copywriter – Leah Dunkly
Art director – Rachna Dhall en Glen Hansen
Designer – Glenn Doherty
Account manager – Matt Atherton
Production company App - Spacebabies
Developer – Joost Baaij