Isobar achter Melkunie Koeienbingo

13-09-2012 (08:29) - Campagnes

Melkunie is na 12 jaar terug in het zuivelschap, zo weten we inmiddels allemaal: in de nieuwe TV-commercial van FHV BBDO vertelt Peer Mascini dat Melkunie ‘volledig next level’ is en haar eigen Faceboe pagina heeft. Digitaal communicatiebureau Isobar ontwikkelde voor Melkunie een digitale strategie met daarbinnen als aftrap een Facebook activatie: Melkunie Koeienbingo. Bij deze next level Koeienbingo vullen de fans van Melkunie de bingokaarten in, terwijl echte koeien in het weiland de trekking verzorgen. Zo verwelkomt dit oer-Hollandse merk, geheel op eigen moderne wijze, haar Facebook fans bij de herintroductie.  

Bij Melkunie Koeienbingo krijgen vierentwintig koeien een band met een chip om hun nek die wordt uitgelezen door hypermoderne apparatuur als ze het hek van het weiland passeren. Op die manier doen de dames zelf de trekking wanneer ze terug naar stal gaan om gemolken te worden! Meedoen is simpel. Deelnemers kiezen vijf koeien op de Facebook pagina van Melkunie en kunnen elke dag vanaf 16:00 uur live de trekking volgen via de webcam. Zo maken de deelnemers elke dag kans op een geheel verzorgd weekend tussen de koeien op de mooiste locaties van Nederland bij Het Betere BoerenBed. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.