JCDecaux: abri als telefoon

31-08-2009 (09:44) - Campagnes

Twee abri’s van JCDecaux in Amsterdam en Utrecht doen tijdelijk dienst als telefoon. Letterlijk. JCDecaux Innovate heeft de posterkast van de abri’s op het Leidseplein en de Utrechtse Potterstraat voorzien van een 32” touch screen, waarmee bezoekers een goede indruk krijgen van de grafische interface van het nieuwe Hero-toestel van mobiele telefoonproducent HTC. Bezoekers en voorbijgangers kunnen met dit scherm namelijk een simulatie van de HTC Hero bedienen.

HTC koos voor deze toepassing, omdat de interactieve abri’s van JCDecaux haar in staat stellen in korte tijd een groot publiek bekend te maken met het gebruiksgemak en de fraaie grafische interface (HTC Sense) van de Hero. ‘Wie het touch screen paneel bedient, krijgt inzicht in de werking van de HTC Sense’, begint Marc van Amerongen, marketing manager van JCDecaux. ‘De gebruiker scrollt zelf door de verschillende menu’s en functies. Wanneer er even geen gebruik wordt gemaakt van deze functie, laat het scherm een demo zien.’

Opdrachtgever: HTC
Uitvoering: JCDecaux Innovate, Media Buitenhuis Specialist/Zenith Optimedia.