Joe Public laat 'flat-earthers' zien in nieuwe campagne voor OHRA

10-11-2023 (12:01) - Campagnes

Een maand na de commercial met een kwaadwaardige A.I. Chatbot, lanceert OHRA een nieuwe campagne. De twee stresskippen Roos en Matthijs spelen opnieuw de hoofdrol.

Roos fantaseert erop los over mogelijke problemen, als haar vriend Matthijs door zijn rug is gegaan en hoort dat er lange wachttijden zijn voor een behandeling. Ze storten zich dit keer in een avontuur dat zelfs epische proporties aanneemt, wanneer Matthijs gaat geloven dat de aarde plat is.

Geen muren die op je afkomen

De campagne haakt in op een voor velen herkenbaar probleem: je bent door je rug gegaan of hebt een ander fysiek probleem en wordt door je huisarts doorverwezen, maar moet vervolgens lang wachten voordat je behandeld kan worden. En als je maanden uit de running bent, kunnen de muren langzaam op je afkomen...
Met een zorgverzekering van OHRA kan je zonder extra kosten naar elk ziekenhuis, fysiotherapeut of zelfs specialistische kliniek. Je kiest dus zelf of je naar een specialist gaat die bijvoorbeeld het meest dichtbij is, die jou het beste kent, of in dit geval waar je het snelst geholpen wordt.

Ontwikkeld door Joe Public

De campagne is ontwikkeld door het vaste bureau Joe Public.
De 360-campagne gaat op 10 november live, en bevat naast de tv-commercial ook online video’s, een radiocommercial en een serie 3D-animaties waarin andere voordelen van de OHRA Zorgverzekering worden belicht.

Credits

Verantwoordelijk bij OHRA: Nynke Nijkamp, Rens Engelen, Brenda Gerritsen, Leonore van Knippenberg, Twan Cijnssen, Sharon Mos
Bureau: Joe Public
Creatie: Ruben van Dijk, Mats Wilke
Strategie: Thecla Schaeffer
Account: Jolies van Rijn, Maaike van ‘t Klooster Designer: Jeroen Icks
Producer bureau: Merel Groenenboom, Dylan Driessen Productiemaatschappij: Holy Fools
Producer: Wikke van der Burg, Koen van der Knaap