Kerstcommercial Schoonenberg doorbreekt taboe rondom gehoorproblemen
De feestdagen staan voor samenzijn en verbinding, maar voor mensen met gehoorproblemen kan deze periode extra uitdagend zijn. Drukke ruimtes vol gesprekken en achtergrondgeluiden maken het lastig om spraak te verstaan. Hoorspecialist Schoonenberg speelt daarop in met een nieuwe kerstcommercial, waarin het belang van goed horen centraal staat.
Een groot deel van de uitdaging voor mensen met gehoorverlies ligt niet alleen in het minder goed horen, maar vooral in het onderscheid maken tussen geluiden. De nieuwste generatie hoortoestellen met AI biedt hier een oplossing. Deze slimme technologie analyseert geluiden, herkent belangrijke stemmen en filtert storende achtergrondgeluiden automatisch weg.
"Met AI-gestuurde hoorstellen kunnen mensen echt weer deelnemen aan gesprekken, zelfs aan de drukke kersttafel", vertelt Martijn van Veghel, hoofd audiologie bij Schoonenberg.
Taboe doorbreken
Toch wachten mensen met gehoorverlies gemiddeld zes jaar voordat ze actie ondernemen. Dat zijn jaren van gemiste gesprekken en momenten van verbinding, zeker tijdens de feestdagen.
"Met deze kerstcommercial willen we aandacht vragen voor het belang van goed horen, laten zien hoe mensen dankzij de nieuwste technieken weer kunnen meedoen aan de momenten die er echt toe doen, en tegelijkertijd helpen het taboe rondom hoortoestellen te doorbreken", aldus Martijn de Weerdt, marketing director bij Schoonenberg.
De nieuwe kerstcommercial wordt op 2 december gelanceerd en is te zien op televisie en online platforms.