KesselsKramer brengt nijntje naar het alledaagse leven
Veel mensen kennen nijntje: het is je eerste boekje, je eerste knuffel, en nu ook je eerste musical. Je herkent haar aleen al aan de oortjes. Voor nijntje de musical brengt KesselsKramer die herkenbare wereld van nijntje en de echte wereld samen.
Zoals Dick Bruna, de geestelijk vader van nijntje, altijd alles wist te versimpelen, keert nijntje in deze campagne terug via één herkenbaar onderdeel: de oren. De oren worden in de campagne gedragen door de kinderen die naar nijntje de Musical zijn geweest. Nijntje-fans werden gefotografeerd in hun eigen alledaagse situaties, onafscheidelijk van de papieren nijntje-oren op hun hoofd. De papieren oren vormen een iconisch beeldmerk voor nijntje de musical, waarmee tegelijkertijd onderscheid wordt gemaakt tussen ‘gewoon nijntje’ en ‘nijntje de musical’. De oren kunnen overal terugkeren: van social filters tot fotolijstjes tot koelkastmagneten die je op familiefoto’s kan plakken.
Dick Bruna-stijl
Wat nijntje zo herkenbaar maakt, is de stijl van Dick Bruna: primaire kleuren, dikke lijnen en eenvoudige vormen. Om dit op een goede manier te vertalen naar fotografie en film, werkte KesselsKramer samen met Sanja Marušic. Marušic is een Nederlands-Kroatisch fotograaf en regisseur, bekend om haar karakteristieke kleurgebruik en illustratieve aanpak. Met haar kleurrijke bewerkingen, brengt Marušic ‘nijntje’ en ‘de echte wereld’ op een levendige manier samen.
Echte beelden
Maartje Slijpen, Associate Creative Director bij KesselsKramer: 'nijntje de musical’ is je enige kans om nijntje in het echt te zien. Om die reden moesten en zouden we een campagne maken die uit echte beelden bestaat, en niet uit de bekende illustraties. Het resultaat zijn realistische beelden die enorm aan de illustraties doen denken.”
nijntje de musical reist de komende maanden door heel Nederland. Kijk voor de data op nijntjedemusical.nl.
Credits:
Client: SENF
Bureau: KesselsKramer
Regisseur en fotograaf: Sanja Marušic