
KFC en Truus: Ode aan de Kapsalon
De kapsalon is cultuur, en daarom brengt KFC bij de herintroductie van hun eigen KFC Kipsalon een ode aan de klassieker. In een campagne, ontwikkeld samen met creatief bureau Truus, laat KFC de echte experts (de Rotterdammers) aan het woord over de kapsalon en KFC’s kipsalon.
De kapsalon is een symbool van de Nederlandse diversiteit. Ontstaan in een Kaapverdische kapper, geïnspireerd door Turkse eten, geboren in de straten van Rotterdam en nu in heel Nederland te eten. Voor deze campagne ging KFC terug naar de bron: Rotterdam. Door samen te werken met de echte experts, Rotterdammers, geeft het merk een podium aan de stad waar de kapsalon ooit ontstond.
Echte Rotterdammers
In niet-gescripte straatinterviews staan Rotterdamse voorbijgangers centraal, wat vinden zij van KFC’s versie van de Kapsalon. Voorbijgangers kregen wegwerp-fotocamera's zodat ze zelf foto’s konden maken die KFC vervolgens heeft gebruikt in de campagne. Niet alleen experts van de straat kwamen aan bod, maar ook horeca-ondernemers uit Rotterdam die bekendstaan om hun eigen kapsalon. Het resultaat is dan ook een eerlijke campagne, waarin een grote focus ligt op authenticiteit.
'We willen laten zien dat een wereldwijd merk als KFC lokale iconen graag wil eren op onze eigen manier,' aldus Tamara van Beelen, Head of Marketing bij KFC Nederland.