Kijk nooit meer hetzelfde na een bezoek aan Museum-Omniversum

03-07-2024 (17:01) - Campagnes

Museon-Omniversum lanceert een nieuwe campagne die mensen aanspoort om anders naar de wereld te kijken. De merkstrategie, ontwikkeld door Gardeners, leidde tot een kleurrijke en opvallende campagne die kinderen, jongeren en volwassenen activeert om open te staan voor nieuwe perspectieven.

Museon-Omniversum, een combinatie van een interactief museum en grootbeeld filmtheater in Den Haag, richt zich op het vergroten van bewustzijn en kennis over de wereld. Het museum behandelt thema’s gekoppeld aan de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties via interactieve tentoonstellingen en innovaties. In de Dome worden natuur- en wetenschapsfilms vertoond, zoals 'Jane Goodall: Reasons for Hope' en 'Animal Kingdom' vanaf 6 juli.

De nieuwe tagline, ‘kijk eens anders’, weerspiegelt het doel van de campagne: bezoekers prikkelen om nieuwsgierig te zijn en nieuwe inzichten te verwerven. De campagne gebruikt opvallende kleuren, speelse googly-eyes en verrassende onderwerpen uit de collectie van 313.000 voorwerpen om deze boodschap over te brengen. Op social media wordt herkenbare muziek en geluidseffecten gebruikt.

De campagne ging op 1 juli van start en is te zien in Den Haag, langs snelwegen en op social media.

Credits

Klant: Museon-Omniversum, Soraia Rodrigues, Masja Brouwer, Thomas van de Sandt
Strategie, creatie, design & productie: Gardeners
DTP: Matthew van Ede van der Pals
Animatie: Tessa van Balen
Sound: Earforce
Mediabureau: Clever Media