
Kinderen vol potentie centraal in nieuwe campagne Save the Children en TBWA
Dagelijks wordt onze tijdlijn overspoeld met berichten over negatieve gebeurtenissen, waardoor mensen zich soms machteloos kunnen voelen. Toch is een stap naar een betere wereld dichterbij dan je denkt, benadrukken Save the Children en TBWA\NEBOKO in een nieuwe campagne. Door nu te doneren aan het goede doel, krijgen kinderen de kans hun potentieel te benutten, wat een blijvende impact heeft.
In de campagne worden kinderen geportretteerd alsof ze al volwassen zijn: als een chirurg, chef-kok, coach en bouwvakker. Elk kind laat zien wat er in hem of haar schuilt. Vervolgens worden deze toekomstbeelden afgewisseld met scènes uit hun huidige leven, waarin zichtbaar wordt hoe de dagelijkse hulp van Save the Children kinderen in nood perspectief en hoop geeft.
"We laten kinderen niet zien als slachtoffers, maar zoals Save the Children hen ziet: vol potentieel. Want als je een kind nú helpt, heeft dat een blijvend effect. Dankzij de buitengewone samenwerking met MJZ hebben we deze boodschap op krachtige wijze kunnen vastleggen", aldus Doug Fridlund, Associate Creative Director, bij TBWA\NEBOKO.
Veel mensen willen iets doen
Uit een onderzoek door FactSnapp, onderdeel van PanelWizard blijkt dat meer dan 70% van de Nederlanders zich machteloos voelt tegenover de wereldwijde uitdagingen. Tegelijkertijd geeft bijna 40% aan wel iets te willen doen, maar niet te weten waar te beginnen.
Pim Kraan, directeur Save the Children Nederland: "Veel mensen kennen onze naam, maar minder mensen weten wat we precies doen. Wij zetten ons dagelijks in om kinderen in nood niet alleen nú te helpen, maar hen ook een toekomst te geven waarin ze hun volledige potentieel kunnen benutten."
Nieuw merkplatform
Deze campagne is de aftrap van een nieuw merkplatform waarmee Save the Children herkenbaar en consistent zichtbaar wordt. De boodschap "Begin bij een kind" staat daarbij centraal en zal in elke volgende campagne terugkomen. De campagne wordt breed uitgerold via TVC (50” en 30”), bioscoop, OLV, DOOH, social media en display.