
Klanten kiezen nieuwe koeksmaak van Bakkerij 't Stoepje
Bakkerij 't Stoepje, onderdeel van Market Food Group, is de bekendste en grootste franchiseformule in brood, koek en banket op markten in Nederland. In samenwerking met VENGEAN heeft het ‘t Stoepje een landelijke campagne opgezet om samen met klanten een nieuwe smaak voor de bekende haverkoek te kiezen. Meer dan duizend inzendingen later is de winnende smaak dan eindelijk bekend: Sinaasappel & Witte Chocolade.
De campagne is onderdeel van het 360-concept dat VENGEAN voor ’t Stoepje ontwikkelde. Een strategisch merkfundament met herkenbare beelden, warme verhalen en een onderscheidende stijl. Als ‘de marktbakker van Nederland’ is ’t Stoepje ook de warmste bakker van Nederland; een gevoel dat wordt onderstreept door het merkthema Warm, warmer, warmst.
Verhaal achter de winnende koek
In samenwerking met House of GRATE, produceerde VENGEAN onder andere de campagnevideo, waarin het hele proces in beeld komt, van uitgebreid proeven tot het kiezen van de winnaar. Via social media en op de markt zelf werden klanten betrokken bij het creatieproces.
Zelf proeven kan vanaf september, dan ligt de koek bij alle ’t Stoepje-kramen op de markt.