KNAAP fatbikes: campagne met zelfspot

30-03-2023 (11:52) - Campagnes

Voor de release van de twee nieuwe fatbikes heeft KNAAP een videoclip gemaakt die het grootste verschil tussen de nieuwe en de oude modellen benadrukt: 7 cm. Zo veel groter zijn de nieuwe KNAAP LON en BCN. De introductie campagne is ontwikkeld samen met Lemon Scented Tea, het vaste bureau van KNAAP.

Robin Cats, co-owner founder KNAAP: “Van vleesvervangers tot telefonie: reclame houdt van rap. Het voelde hóóg tijd om als KNAAP mee te liften op de blijkbaar succesvolle hype. We konden rappen over alles wat deze nieuwe fiets zo geweldig maakt. In plaats daarvan dachten we: hoe kunnen we zo braggadocious mogelijk over het kleinste verschil zijn? Dat hebben we à la KNAAP misschien een tikkie overdreven. We nemen onze fatbikes serieus, maar onszelf gelukkig niet altijd.”

De muziek werd geproduceerd door Heron Music. De campagne video werd geproduceerd door Framez Productions en geregisseerd door Bruno Rozet. Lemon Scented Tea werkt sinds twee jaar met KNAAP. Bureau en klant vonden het hoog tijd voor een making-of die een inkijk geeft, in het unieke maakproces van deze introductie campagne.