KPN lanceert de playlist van je leven
08-11-2011 (09:03) - Campagnes
Gisteren is de campagne rond de nieuwe samenwerking tussen KPN en Spotify gestart. Bestaande en nieuwe klanten van KPN met een Alles-in-één Pakket Extra of Premium en Glasvezel Zilver of Goud krijgen standaard een gratis Spotify Premium account. Energize tekende voor de ontwikkeling van de campagne.
Rond deze nieuwe toevoeging aan de pakketten creëerde Energize een crossmediale campagne. Het centrale campagne-idee is dat je met Spotify van KPN onbeperkt van je favoriete muziek van vroeger en nu kunt genieten. Energize ontwikkelde een digitale applicatie waarmee je op een persoonlijke manier kennismaakt met het muziekaanbod van Spotify. Met deze unieke applicatie maak je in een paar muisklikken de ‘playlist van je leven’ met je favoriete muziek van je jeugd tot nu. Deze applicatie is voor iedereen toegankelijk op kpn.com/spotify.
De exclusieve samenwerking met Spotify is een strategische uitbreiding op de waardepropositie van KPN-klanten met het Alles-in-één Pakket. KPN heeft voor deze middelenvrije campagne gekozen voor Energize door hun combinatie van interactieve en crossmediale kennis.
De campagne wordt breed ondersteund. Onder meer via outdoor, print, online display, seeding en radio wordt de toevoeging van de gratis Spotify Premium account gecommuniceerd. In de outdoor- en printuitingen zijn mensen te zien die zo opgaan in hun muziek dat ze bijna letterlijk hun favoriete artiest worden. In de radiocampagne krijgt elke zender een unieke commercial waarin fans zelf aangeven naar welke artiest zij gaan luisteren nu ze kunnen kiezen uit het complete Spotify aanbod. Per zender variëren de genoemde artiesten, gebaseerd op hun populariteit bij die specifieke groep luisteraars.
Opdrachtgever: KPN: Roland Ykel, Sonja Vroling, Rogier Zimmer, Mariëlle Krouwel, Aline van Keulen
Bureau: Energize (ATL/Online): Arjen Bultje, Sjoerd Goderie, Elles Looman, Ayse Geertsma, Richard de Jong, Eelco Anneveldt, Chung Hwa Chao, Paul Duijser
Media: Mindshare
PR: Porter Novelli
Techniek: Code d’Azur