
Kruidenmerk Euroma vertelt met nieuwe positionering over groei en ambities
Euroma, bekend van haar kruiden en specerijen in de supermarkt, presenteert een nieuwe positionering en identiteit. Het betreft geen nieuwe richting, maar een duidelijk uiting wie het merk is, waar het voor staat en waar het naartoe wil.
Al meer dan 125 jaar haalt de smaakexpert kruiden en specerijen van over de hele wereld. Daarmee groeide Euroma de afgelopen jaren uit van Zwols kruiden- en specerijenbedrijf naar een internationale speler met een veelzijdig productportfolio. Deze producten worden geproduceerd voor en samen met klanten, in co-creatie. Door de hele keten van source to plate in eigen beheer te houden verzekert Euroma klanten wereldwijd van duurzame, voedselveilige oplossingen, waarbij zij klanten volledig ontzorgen.
Euroma wil met de aangescherpte missie 'Euroma geeft smaak aan het dagelijks leven' helderheid geven over wat het bedrijf doet en bovendien een internationale groeiambitie aankondigen. Mathys Boeren, CEO: "Met elkaar gaan wij nu een nieuwe fase in, waarin we verder bouwen aan een sterk Euroma met duidelijke focus. Vanuit onze sterke basis in de Benelux werken we aan een ambitieus doel: uitgroeien tot dé Europese leider in het ontwikkelen en produceren van smaakvolle producten op basis van kruiden en specerijen."
Internationaal groeipotentieel
Op internationaal gebied zit het groeipotentieel wat Euroma betreft in seasonings, batters, coatings, dressings, sauzen en marinades met bestaande én nieuwe partners. Marloes Akerboom, Marketing Manager bij Euroma: "Onze jarenlange ervaring maakt dat we voorop lopen in receptuurontwikkeling, verpakkingen en markttrends. We ontwikkelen elk product op maat. Daarmee heb je aan ons een stevige partner met wie je componenten of eindproducten maakt die opvallen."
De nieuwe positionering van Euroma is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met Buro Winnen. Op basis van een heldere diagnose zijn merkidentiteit en groeistrategie samengebracht in een krachtig merk met een herkenbare belofte. De visuele stijl sluit bovendien aan bij de ambities en de rijke geschiedenis van Euroma. Joost Verhoeff, merkstrateeg bij burowinnen: "Samen met Euroma hebben we zorgvuldig duidelijkheid aangebracht. Over wie het is, waar het voor staat en waar het naartoe wil. Geen ander merk, maar een scherpere versie van zichzelf. Met de ruimte om de ambities waar te gaan maken."