La Trappe x Kaliber werpt eerste vruchten af met wonderlijke 0.0-campagne

La Trappe x Kaliber werpt eerste vruchten af met wonderlijke 0.0-campagne

16-01-2025 (16:01) - Campagnes

Alcoholvrij bier van een traditionele trappistenbrouwerij? Dat kan je gerust een wonder noemen en dat doen La Trappe en Kaliber dus ook. De nieuwe 0.0-campagne heeft een nieuwe vorm, wordt verteld in een speciaal voor La Trappe ontwikkeld lettertype en is gefundeerd op een hernieuwde merkstrategie. De campagne is het eerste werk uit de samenwerking tussen trappistenbrouwer en bureau en er zit meer in het vat.

Waar alcoholvrij bier in Nederland eigenlijk al heel gewoon is, is het verre van normaal voor de trappistenwereld. Van de elf trappistenbrouwerijen op aarde is er maar één die alcoholvrij bier brouwt: La Trappe. Dat maakt zowel de blonde Epos en de donkere Nillis unieke bieren, die bovendien voldoen aan de kwaliteit die bierliefhebbers verwachten. Dat kan je gerust een wonder noemen. Precies met die insteek start de 0.0-campagne van La Trappe in deze alcholvrijste maand van het jaar.

Innovatie op z’n trappists

Met ‘de wonderen zijn de wereld nog niet uit’ wordt alcoholvrij trappistenbier een waardevolle vernieuwing binnen de monastieke traditie. Een speciaal ontwikkeld lettertype op basis van gothische vormen en strakke, geometrische vernieuwing onderstreept dat. De campagne is zichtbaar in diverse printmagazines, verschillende social kanalen en horecamiddelen zoals posters en tafelkaarten.

Verhogen van de merkwaarde

“We werken met Kaliber samen om de merkwaarde van La Trappe te verhogen” vertelt Lizanne Reefman, Head of Marketing bij La Trappe. “Voor de liefhebbers van speciaalbier is er genoeg te kiezen. Daarom willen we laten zien dat ons trappistenbier nóg specialer is, overal waar we zichtbaar zijn.” Dat is ook de visie van Martin Stiemer, Business Director bij Kaliber: “we mogen met deze eerste campagne meebouwen aan een fantastisch merk dat in retail en horeca al een sterke aanwezigheid heeft. Met een nieuwe merkstrategie en de aankomende merkcampagne gaan we dat verder versterken en La Trappe helpen aan een unieke positie in de markt.”

Credits

La Trappe: Lizanne Reefman, Twan van Elk, Johan de Groot
Strategie & creatie: Kaliber
Productie: NoPoint