Lebara en UNLIKE reiken ‘Logisch!? Award’ uit voor nieuwe campagne

Lebara en UNLIKE reiken ‘Logisch!? Award’ uit voor nieuwe campagne

25-06-2025 (14:21) - Campagnes

Waarom zou je betalen voor een te grote databundel als je vaak op wifi zit? Precies dat soort onlogische beslissingen staan centraal in de nieuwe campagne van telecomprovider Lebara en social bureau UNLIKE. De boodschap: kies alleen wat je écht nodig hebt. Logisch!

Acteur en presentator André Dongelmans is het gezicht van de campagne. Hij gaat samen met een team van populaire online creators op zoek naar de meest bizarre, overbodige of simpelweg onlogische objecten of keuzes van Nederland.

"Op social media werken humor en absurdistische situaties ontzettend goed om in contact te komen met je community," zegt Martijn de Jonge, manager social bij Lebara. "Wij zagen daarom de perfecte match tussen deze aanpak en de merkstrategie van Lebara."

Team van online creators

Onder anderen Jan Verban, bekend om zijn scherpe observaties, Malcom Jamin, die absurditeit moeiteloos aan de kaak stelt, en de creatieve makers Mariëlle en Bart Wiendels, sluiten zich bij hem aan in de zoektocht naar het meest onlogische voorwerp van ons land. Deze voorwerpen worden genomineerd voor de ‘Logisch!? Award’, een publieksprijs die op humoristische wijze laat zien hoe vaak we keuzes maken die allesbehalve logisch zijn.

Iedereen in Nederland kan meedoen door zelf objecten te nomineren én te stemmen. Zo laat Lebara op luchtige wijze zien hoe vaak we onbewust onlogische keuzes maken, zoals betalen voor enorme databundels terwijl we bijna altijd op wifi zitten. De social campagne ligt in het verlengde van de ATL campagne.