Lemon Scented Tea positioneert Keesing als The Braintainment Company
Vandaag de dag is Keesing opgekocht door private equity en wereldwijd hebben veel verschillende bedrijven zich bij Keesing gevoegd en kwamen veel nieuwe werknemers in dienst. Dit vraagt om een herdefiniëring van het merk en cultuur intern en een consumenten campagne extern.
Lemon Scented Tea is ingeschakeld voor het hele traject. Het van oorsprong Nederlandse familiebedrijf bestaat al 100 jaar en is inmiddels de grootste in denksport puzzels, op papier en op scherm, en het moederbedrijf van Denksport en het Duitse Tankesport.
The Braintainment Company
Lemon Scented Tea organiseerde in Rome een creatieve sessie waarbij alle key landen van het bedrijf samenkwamen. Tijdens deze sessie werden er verschillende routes voor de herpositionering van Keesing verkend: The Braintainment Company. Braintainment gaat over meer dan alleen puzzels. Het gaat over het gebruiken van je brein op een slimme en leuke manier, in een tijd waarin een inactief brein door overmatig social media gebruik op de loer ligt.
Wat al leeft tot leven brengen
Laura Van Willigen, Head of HR bij Keesing: “Keesing bestaat al heel lang en het gaat ontzettend goed met ons bedrijf. Het is fijn om een partner te hebben gevonden die helpt om ons verhaal intern, extern en aan investeerders te vertellen en de volgende stap te maken. Lemon is een een partij die de bestaande cultuur en identiteit respecteert, medewerkers wereldwijd betrekt en vanuit daar verder denkt. The Braintainment Company voelde als iets dat er altijd al was, maar waar nu echt tot leven is gebracht.”
Gijsbregt Vijn, Lemon Scented Tea: “Het is interessant om te zien hoe de rol van private equity veel nieuwe ontwikkelingen teweeg kan brengen in een bedrijf dat al heel lang bestaat. Je ziet dat de snelheid en de energie omhoog schiet en er worden knopen doorgehakt. Heel tof om daar als bureau onderdeel van te zijn en samen te bouwen aan iets moois. Dat doen we niet alleen door het ontwikkelen van creatieve campagnes, maar ook door het samenbrengen van intern en extern. De kracht van verbinding.”
Later dit jaar gaat Lemon Scented Tea aan de slag met het ontwikkelen van de interne campagne en zal het nieuwe gedachtegoed extern worden gelanceerd.