Lidl helpt wederom kinderen in armoede met kerstcampagne

Lidl helpt wederom kinderen in armoede met kerstcampagne

25-11-2024 (16:37) - Campagnes

Lidl lanceert haar kerstcampagne, die voor de vierde keer in het teken staat van kinderarmoede en 'de magie van het delen'. Met de campagne vraagt Lidl aandacht voor de 1 op de 9 kinderen in Nederland die opgroeien in armoede.

De campagne loopt tot het einde van het jaar en roept klanten op om te doneren voor een feestmaal voor deze kinderen. Klanten kunnen een speciale voucher kopen in de winkel, hun statiegeld doneren of vanaf 4 december een knuffelwasbeer aanschaffen voor €4,99.

De opbrengst van de knuffel, die ook in Lidl’s kerstcommercial te zien is, gaat volledig naar het goede doel. Samen met het Jeugdeducatiefonds zorgt Lidl ervoor dat kinderen die in armoede leven via hun school kunnen genieten van een feestelijk maaltijd. 

Hans Spekman, directeur van het Jeugdeducatiefonds, is blij met de samenwerking: "Dankzij dit mooie initiatief van Lidl en de gulle bijdrage van haar klanten kunnen we steeds meer kinderen maximale ontwikkelingskansen bieden."